رییس پلیس راه استان؛

تعلق نگرفتن بیمه به سرنشینان اضافی خودرو

رییس پلیس راه این گفت: ظرفیت خودورو‌های سواری و عمومی تعیین شده و چنانچه سوانح منجر به حرج یا فوت رخ دهد برابر قوانین بیمه ای ظرفیت خودرو‌ها لحاظ خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۵۰۵۲۰
|
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
سرهنگ ویسی پور به سوانح دلخراش خرداد ماه جاری اشاره کرد و افزود: ۶۰ درصد این حوادث در نقاط حادثه خیز اتفاق افتاد که ناتوانی رانندگان در کنترل وسیله نقلیه عامل مهم در بروز این سوانح گزارش شده است.
وی ادامه داد: در یکی از حوادث تلخ که منجر به فوت تعدادی از هم استانی هایمان شد تعداد سرنشینان دو برابر ظرفیت خودرو بود که این کم توجهی به قوانین ترافیکی می‌تواند عامل مهمی در نداشتن تسلط راننده بر وسیله نقلیه و جاده به حساب آید.
سرهنگ ویسی پور با بیان اینکه برابر قوانین ۲۰۳/۱۹۵ و ۱۷۵ قوانین راهنمایی و رانندگی جابجایی سرنیشنان بیشتر ازظرفیت تعیین شده ممنوع است افزود: نقاط حادثه خیز محور‌های استان مستعد بروز سوانح ترافیکی هستند و مردم باید در این رابطه با پلیس و نیرو‌های امدادی برای کاهش تصادفات همکاری کنند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم گفت: ۴۵ درصد حوادث ترافیکی منجر به فوت در سال گذشته به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.
نصیری با بیان اینکه پلیس راه استان امسال ۶۷ نقطه حادثه خیز را برای حذف یا ترمیم به این اداره کل ابلاغ کرده و تلاش برای تحقق این امر ادامه دارد افزود: ده نقطه از این نقاط پر هزینه و زمان بَر هست، اما حذف دو نقطه دیگر با پیشرفت ۷۰ و ۹۰ درصدی رو به تمام است.
ارسال نظرات