فعالیت ۱۳ کارخانه آرد در لرستان/پرداخت ۸۰ درصد مطالبات گندم‌کاران

مدیرعامل شرکت غله لرستان گفت: تاکنون ۸۰ درصد مطالبات کشاورزان گندم‌کاری که محصول آن‌ها خریداری شده پرداخت گردیده و ۲۰ درصد مابقی نیز طی روز‌های آینده پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۱۷۷۷
|
۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج  از لرستان، حجت بیرانوند امروز در جلسه ستاد برداشت و خرید گندم  با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌ها از خرید ۴۰۰ هزار تنی گندم طی سال زراعی جاری در لرستان خبر می‌دهد اظهار داشت: ۳۶۰ هزار تنی گندم طی سال گذشته در لرستان خریداری شد، از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۶۴ هزار تن از محصول گندم تولیدی کشاورزان خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت غله لرستان خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۰ درصد مطالبات کشاورزان گندم‌کاری که محصول آن‌ها خریداری شده پرداخت گردیده و ۲۰ درصد مابقی نیز طی روزهای آینده پرداخت می‌شود.

بیرانوند در خصوص میزان خرید دانه روغنی کلزا بیان کرد: در حالی مجموع خرید سال گذشته ۳ هزار و ۳۰۷ تن بوده که پیش‌بینی‌ها از خرید ۴ هزار تنی این محصول در سال جاری خبر می‌دهد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت استاندارد ۸۰۰ هزار تنی ذخیره گندم در لرستان ادامه داد: طی سال‌های گذشته خرید این محصول در استان ۵۰۰ هزار تن بوده است.

مدیرعامل شرکت غله لرستان تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ظرفیت استاندارد ذخیره‌سازی گندم در استان به یک میلیون تن افزایش یابد.

بیرانوند از فعالیت ۱۳ کارخانه آرد در لرستان خبر و ادامه داد: اگر چه ظرفیت کارخانه‌های آرد متناسب با نیاز لرستان بوده و هم اکنون با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند، اما در پراکندگی آن‌ها مشکلاتی وجود دارد.

وی اظهار کرد: میزان مصارف دولتی و آزاد گندم در لرستان ۲۵۰ هزار تومان بوده و مازاد آن به سایر استان‌ها انتقال می‌یابد.

مدیرعامل شرکت غله لرستان خواستار نظارت جدی ادارات مسوول بر فعالیت مراکز خرید گندم شد و گفت: البته گشت‌های تخصصی و بازرگانی نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند.

بیرانوند با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه محدودیتی در بخش‌های خصوصی و دولتی در زمینه خرید گندم وجود ندارد، بیان کرد: چندین مراکز خرید در شهرستان‌های لرستان کار خرید گندم از کشاورزان را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات