مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان البرز :

«طرح جهاد همبستگی ملی» البرز با ساخت ۴۸ خانه در خوزستان کلید خورد

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان البرز گفت : جهادگران این استان با ساخت و مرمت ۴۸ خانه مردم سیل زده استان خوزستان در طرح جهادی همبستگی ملی شرکت کرده اند.
کد خبر: ۹۱۵۲۲۳۱
|
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سرهنگ پاسدار علی ترکاشوند در حاشیه نشست هم افزایی دستگاه‌های اجرایی در رونق تولید و طرح همبستگی ملی که در ستاد فرماندهی سپاه استان برگزار شد، اظهار داشت : در جهاد همبستگی ملی ۲ موضوع پیگیری می‌شود که یکی ساخت منازلی در بخش ملاثانی شهر باوی استان خوزستان است که البرز معین خدمات رسانی به آنها شده است.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از موضوعات نیز طرح هر کاسب یک لوازم خانگی است که قرار است آنها را تهیه کند و در بحث ساخت و ساز منازل هم با ادارات کل هم اندیشی می‌کنیم.

وی گفت: در جهاد همبستگی تا کنون ۴۸ منزل در نظر گرفته شده که ۲۰ منزل را قرار است در یک بازه زمانی حداکثر ۱۰۰ روزه از ابتدا بسازیم و ۲۸ منزل نیز در همین مدت زمان مرمت و بازسازی خواهند شد.

سرهنگ پاسدار ترکاشوند با بیان اینکه ساخت و مرمت این خانه‌ها در فاز اول کار است، افزود: در صورتیکه فاز اول تمام شود فازهای بعدی با ساخت و مرمت خانه‌ها آغاز می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی استان البرز گفت: هر شهرستان در استان البرز با توجه به مزیت‌های اقتصادی و پتانسیلی که دارد به یک قطب صنعتی تبدیل کرده و از آنها برای رونق تولید حمایت می‌کنیم.

وی افزود: به طور مثال فردیس به عنوان قطب چرم، محمدشهر به عنوان قطب تولید خشکبار و صنایع تبدیلی و تکمیلی، طالقان به عنوان قطب لبنیات و کرج به عنوان قطب تولید پوشاک و فرش تعیین شده است.

وی اظهار داشت: امروز در این نشست درصدد هستیم تا یک ارتباطی بین این موضوعات با مسئولان صنعت ایجاد شود.

سرهنگ پاسدار ترکاشوند در خصوص پتانسیل منطقه محمدشهر کرج، گفت: در محمدشهر چهارمین میدان میوه و تره بار بزرگ کشور وجود دارد و البرز به عنوان قطب تولید میوه‌های هسته دار در غرب آسیا و بعضاً در جهان صاحب رتبه است و متأسفانه ۳۵ درصد هدر رفت میوه‌های باغی و تولیدات گیاهی را داریم که می‌توانیم با صنایع تبدیلی و تکمیلی به فراورده‌های خشکبار، رب، کنسرو، ترشیجات و… تولید را گسترش داده و اشتغال زیادی را در پی آن داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها، تسهیلات اقتصاد مقاومتی، مشاوره‌ها و آموزش هم متناسب با این قطب‌ها ارائه می‌شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: هنوز تسهیلات اقتصاد مقاومتی در سال جاری تأمین اعتبار نشده ولی حدود ۱۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: البرز به عنوان یک قطب فناوری و تولید و علم هست که بهشت کسانی هست که می‌خواهند در زمینه‌های مختلف مثل دانش بنیان کار کنند که در کشور می‌تواند نقش اول را داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار