خبرهای داغ:
دبیر تخصصی چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی:

ارسال ۱۷۶ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر رضوی در تبریز

دبیر تخصصی چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی گفت: ۹۳ اثر برای بخش نمایشنامه‌نویسی و ۸۳ اثر برای بخش صحنه‌ای به دبیرخانه این دوره از جشنواره تئاتر رضوی ارسال شده است.
کد خبر: ۹۱۵۳۷۳۱
|
۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  مهدی لزیری با اشاره به جایگاه سیره ائمه اطهار (ع) در شیوه زندگی فردی و اجتماعی گفت: سیره ائمه اطهار (ع) مهم‌ترین و عالی‌ترین منبع برای تبیین شیوه زندگی فردی و اجتماعی است و در این میان فرهنگ رضوی از جایگاهی خاص و بسیار تأثیرگذار برخوردار است.

وی افزود: برگزاری این جشنواره شرکت‌کنندگان را به سمت تحقیق و بررسی در پیرامون موضوعات جشنواره هدایت می‌کند و همین امر سبب می‌شود تا آثار ارسالی هم از نظر محتوا و هم از نظر هنری و فنی از ویژگی‌های ممتازی بهره‌مند شوند که این موضوع به توسعه و تعمیق بیش از پیش فرهنگ رضوی کمک می‌کند.

لزیری ادامه داد: هنرمندان تئاتر کشور هر سال در چنین زمانی با هنر بی‌بدیل خود یعنی تئاتر که از قضا ارتباط مستقیمی هم با مخاطب دارد با پرداخت به سیره رضوی، تعلمات و زندگی امام رئوف (ع) را در قالب هنر به مخاطبان خود ارائه می‌کنند.

دبیر تخصصی چهاردهمین جشنواره تئاتر رضوی ضمن اشاره به استقبال هنرمندان تئاتر کشور از این جشنواره گفت: استقبال از این دوره همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد بسیار بی‌نظیر بود. با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام هنرمندان در سایت شمس و با تکمیل مدارک و لوح‌های ارائه‌شده به دبیرخانه مستقر در تبریز شاهد این استقبال بی‌نظیر بودیم.

وی تصریح کرد: ۹۳ اثر برای بخش نمایشنامه‌نویسی و ۸۳ اثر برای بخش صحنه‌ای به دبیرخانه این دوره از جشنواره تئاتر رضوی ارسال شده است که با نگاهی دقیق می‌توان به جایگاه امام هشتم در بین هنرمندان و همچنین نگاه عمیق هنرمندان به این جشنواره مهم پی برد.

لزیری افزود: استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان، البرز، لرستان، یزد، کرمانشاه، هرمزگان، ایلام، مرکزی، همدان، قزوین، اردبیل، سیستان و بلوچستان، اصفهان، قم، گلستان، خراسان شمالی، کرمان، خراسان رضوی و تهران استان‌هایی هستند که آثاری از هنرمندان این استان‌ها به دبیرخانه چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی ارسال شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها