مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان 7 بقاع متبرکه دارد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان: ما موظفیم با آنچه که در دین و مذهب وجود ندارد مبارزه کنیم تا ریشه خرافات برکنده شود.
کد خبر: ۹۱۵۳۸۵۰
|
۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

حجت الاسلام محسن مومنی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، با تبریک دهه کرامت گفت: دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه(س) آغاز شده و تا ولادت باسعادت امام رضا(ع) به مدت 10 است که وسط دهه کرامت روزی است به نام روز بزرگداشت امام زادگان که این روز هم هر ساله در استان جشن گرفته می شود و قرار است امسال این جشن در شهرستان زابل در بقعه سید باقر به صورت محوری برگزار شود.
 
وی افزود: بحث امامزادگان و بقاع متبرکه بحثی است که می توان از این فرصت هم برای مبارزه با خرافات استفاده کرد و هم این روز را گرامی بداریم و از مقام امامزادگان تکریم کنیم.
 
حجت الاسلام مومنی بیان کرد: در کنار بزرگداشت و تکریم و ایجاد فضا برای رفع شبهات، مبارزه با خرافات را هم داریم که متاسفانه این بحث در بعضی از بقا و استانها وجود دارد که ما وظیفه داریم تکریم کنیم و با آنچه که در دین و مذهب نیست مبارزه کنیم.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: حضرت معصومه(س) به‌عنوان کریمه اهل بیت(ع) معروف هستند؛ ایشان امامزاده هستند، اما چند ویژگی دارند که با دیگر امامزاده‌ها متفاوت است؛ از جمله اینکه تنها امامزاده‌ای هستند که از زبان معصوم برای ایشان زیارت‌نامه وارد شده است.

این مسئول ادامه داد: حضرت معصومه(س) تنها امامزاده‌ای هستند که وعده داده شده هر کس با معرفت به زیارت ایشان برود، بهشت برای او ضمانت می‌شود؛ همچنین تنها امامزاده‌ای هستند که در متن زیارت، برای ایشان مقام شفاعت ذکر شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: وظیفه ما رفع شبهات و مبارزه با خرافات است؛ برخی قدمگاه‌ها هستند که پشتوانه تاریخی ندارند، ممکن است بر اساس یک خوابی که شخصی دیده، قدمگاه ایجاد کرده باشند؛ یا در مواردی مثلاً به درخت متوسل می‌شوند؛ ما وظیفه داریم با این خرافات مقابله کنیم.
 
وی افزود: در استان سیستان و بلوچستان 8بقاع در استان داریم که انسان محترم و مقدس در آنجا دفن  هستند که مورد احترام و تکریم مردم است و باید به این بقاع جهت فرهنگ سازی اقدام شود .
 
مومنی بیان کرد: جشن های ویژه دهه کرامت با حضور خدام حرم حضرت معصومه که حامل پرچم متبرک حرم کریمه اهل بیت هستند در 17 مسجد برنامه فرهنگی اجرا می کنند که این اقدام یک نگاه اعتقادی است که ریشه در دین دارد و هدف از اجرای این برنامه انتقال فرهنگ دینی، اعتقادات و ارزشها به جوانان و نوجوانان جامعه امروزی است. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار