بخش صنعت و تجارت نیازمند جداسازی است

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اثر گذاری دو بخش صنعت و تجارت در اقتصاد کشور تاکید کرد : بخش های صنعت و معدن و تجارت نیازمند جدا شدن از یکدیگر است.
کد خبر: ۹۱۵۴۱۰۸
|
۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ اقبال عباسی در آیین تجلیل از صنعتگران و معدن کاران نمونه چهارمحال و بختیاری در مجموعه فرهنگی آموزشی اتاق بازرگانی، صنایع، معدن استان افزود: بازرگانان و تُجار به دنبال سود و زیان خود هستند، ولی صنعتگر به دنبال پیاده کردن ایده های تولیدی و خلاقانه خود است و ممکن است هر تاجری صنعتگر خوبی نباشد و هر صنعتگری نیز تاجر و بازرگان خوبی نشود.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ممکن است برخی از صنعتگران به دنبال سود و زیان نباشند و تنها به دنبال پیاده سازی ایده های خلاقانه خود در تولید یک محصول باشند و به دنبال ظهور فکر، ایده و تجربه خود در عرصه صنعت باشد.

عباسی  تاکید کرد: در چنین شرایطی اگر صنعت و معدن از بخش تجارت جدا نشود ممکن است هر دو ضربه ببینند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اقتصاد و تجارت را دارای سه ضلع دولت، بخش خصوصی و مردم دانست و گفت: هر سه ضلع این بخش باید با هم حرکت کنند و اگر اقتصاد و تولید تنها دولتی باشد مانند شوروی سابق با فروپاشی اقتصاد روبرو می شود و اگر تنها بخش خصوصی باشد مانند اقتصاد لیبرال دچار بحران می شود و در این حوزه باید مردم را نیز در نظر گرفت که این به منزله عدالت در تولید و اقتصاد است.

وی به کاهش استعلامات در حوزه سرمایه گذاری بخش‌های صنعتی و معدن در دولت اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید استعلام برای ایجاد سرمایه گذاری به کمتر زمان رسید و فرایند صدور موافقت اصولی نیز روند نزولی یافته است.

عباسی اظهار داشت: اما در حوزه تجارت هنوز برخی از صنعتگران و تجار گلایه دارند چرا که تامین ارز، ارتباطات بین المللی بانکی، بانک جهانی، اقتصاد بین المللی با مشکل روبرو هستند.

به گفته وی، حکمرانی اقتصادی به گونه ای است که باید بخش خصوصی، دولتی و مردم با هم هماهنگ باشد و بخش دولتی مسوول روابط بین الملل، بیمه ها و مالیات و صدور مجوزها و سیاستگذاری است و اگر اینها به خوبی اجرایی نشود، بخش تولید ضرر می کند و بخش خصوصی نیز باید تولید با کیفیت با قیمت تمام شده کمتر را در نظر بگیرد.

عباسی یادآور شد: امروز با وجود گلایه هایی که وجود دارد وضعیت قابل قبول و درک است و همه باید بپذیرند که کشور دارای دشمن است و این دشمن نمی خواهد ایران به توسعه و رشد برسد و بخش دولتی باید کمک کار بخش خصوصی و مردمی باشد تا این دو بخش بتوانند به رونق تولید کمک کنند.

در سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به چهارمحال و بختیاری ایین تجلیل از صنعتگران و معدن کاران نمونه استان برگزار شد.

ارسال نظرات