۱۵ هزار نفر از زنان معلول لرستان از خدمات بهزیستی بهره‎مند شدند

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ۱۵ هزار نفر از زنان معلول جامعه استان از خدمات بهزیستی بهره‎مند شدند و ۶۳۸ نفر از دختران و بانوان بهزیستی تحت حمایت به فضای تحصیلات تکمیلی راه یافتند.
کد خبر: ۹۱۵۴۵۰۳
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، فاطمه‌زهرا توکلی،  امروز در مراسم جشن روز دختر که در سالن اجتماعات شقایق بهزیستی لرستان برگزار شد،  با بیان اینکه زنان و دختران جامعه ما در فضایی زندگی می‌کنند که همه سیاستگذاران، اندیشمندان، اقتصاد‌دانان و جامعه‌شناسان و همه برنامه‎ریزان به این نکته اتفاق نظر دارند که توسعه پایدار در هیچ جامعه‌ای اتفاق نمی‎افتد مگر این‎که بانوان ویژه دیده شوند و هم در توسعه و مشارکت فعالیت داشته باشند. گفت: در یک جامعه نمی‌توانیم از ظرفیت زنان و دختران غافل شویم آن‎گاه انتظار توسعه همه‌جانبه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در کشوری زندگی می‎کنیم که در پیشینه تاریخی، مذهبی و فرهنگی خود زنان و دخترانی اسوه و الگو دارد.


توکلی با اشاره به این‌که زنان ما در عرصه‎های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ورود پیدا کردند اما تا رسیدن به مدینه فاضله فاصله داریم، اظهار کرد: اعتقاد به تفاوت‎های جنسیتی داریم؛ چراکه در ظرفیت‎ها، نگرش و رویدادها شناخت ایجاد می‎کند و دو جنس زن و مرد در کنار هم خلقت و آفرینش کامل می‌شود و تکامل جامعه غیر از این میسر نخواهد بود.


وی گفت: در حال حاضر هشت هزار و ۸۰۰ زن سرپرست خانوار استان تحت پوشش این سازمان هستند و از خدمات حمایتی برخوردار می‌شوند. همچنین ۱۵ هزار نفر از زنان معلول جامعه استان از خدمات بهزیستی بهره‎مند شدند و ۶۳۸ نفر از دختران و بانوان بهزیستی تحت حمایت به فضای تحصیلات تکمیلی راه یافتند.


مدیر کل بهزیستی لرستان عنوان کرد: همچنین سال گذشته ۵۰۰ به نفر از زنان تحت حمایت از وام‎های خوداشتغالی در راستای توانمندسازی استفاده کردند و علاوه‌بر این ۳۰ نفر از دختران تحت پوشش به‌عنوان دختران موفق از مراکز شبانه‌روزی استان ترخیص شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات