نگرانی از یک سفر پر وعده و کم اثر؛

مطالبات دانشجویان از رئیس دولت تدبیر و امید در آستانه سفر به خراسان شمالی / از مردم معذرت خواهی کنید

کمتر از یک هفته دیگر خراسان شمالی برای بار دوم میزبان حسن روحانی خواهد بود. این بار هم دانشجویان به تکاپو افتاده‌اند تا بتوانند بخش کوچکی از محرومیت‌های استان را بازگو کنند.
کد خبر: ۹۱۵۴۶۶۷
|
۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،حسین اکبری؛ کمتر از یک هفته دیگر خراسان شمالی برای بار دوم میزبان حسن روحانی، رئیس دولت تدبیر و امید خواهد بود. اینک که حسن روحانی که قصد دارد بار دیگر به استان مرزی خراسان شمالی سفر کند، دانشجویان نیز به تکاپو افتاده اند تا بتوانند بخش کوچکی از محرومیت‌های این استان را به صورت شفاف بازگو کنند.

حدود ۴ سال از سفر اول روحانی به خراسان شمالی می‌گذرد. هرچند که مسئولان استانداری معتقدند تمام مصوبات سفر قبلی به اجرا درآمده، اما تمام مردم این استان عدم آغاز فاز دوم پتروشیمی خراسان و عدم بهبود جاده بجنورد-گلستان که به جاده مرگ مشهور است را به یاد می‌آورند و به این ترتیب معتقدند دو پروژه اصلی وعده داده شده از سوی دولت به مردم این استان عملا هیچ پیشرفتی نکرده است.

اکنون باز هم مردم نگران هستند. نگران انجام یک سفر پروعده و کم اثر؛ آن‌ها نمی‌دانند باز هم بناست یک سفر تزئینی انجام و وعده‌هایی ارائه شود که حتی یک درصد هم پیشرفت نمی‌کند و یا این بار نتایج عینی در برخواهد داشت؟ برای پی بردن به پاسخ این سئوال باید تا ۲۳ و ۲۴ تیرماه صبر کرد. پایان روز ۲۴ تیر که حسن روحانی به دفتر ریاست جمهوری برمی گردد باید مصوبات و وعده‌ها را بررسی کرد.

اما جنبش دانشجویی خراسان شمالی نیز از رئیس جمهورشان مطالباتی دارند که در آستانه این سفر عنوان می‌کنند. به سراغ فعالان دانشجویی استان رفته و نظرشان درخصوص این سفر و توقعات دانشجویان و مردم از روحانی را جویا شدیم.

رئیس جمهور ابتدا از مردم خراسان شمالی معذرت خواهی کند
مهدی علیپور، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه بجنورد در ابتدا در این باره می‌گوید: حدود ۵۰ درصد وعده‌های روحانی در سفر پیشین محقق نشده که این خصلت ناپسند دولت تدبیر و امید است. ابتدا رئیس جمهور بابت وعده‌های اجرا نشده اش باید از مردم عذرخواهی کند.

علیپور با توجه به قرارگرفتن خراسان شمالی در بین ۳ استان محروم کشور، معضل بیکاری را بسیار جدی و خطرناک می‌داند و بیان می‌کند: اجرای فاز دوم پتروشیمی که رئیس جمهور آن را وعده داد می‌توانست بخش مهمی از بیکاری استان را حل کند و اکنون نیز مسئولان استان باید بکوشند که اعتبارات مورد نیاز را جذب کنند تا این پروژه آغاز شود.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی خراسان شمالی بها ندادن به جوانان استان را یک مشکل دیگر خراسان شمالی می‌داند و عنوان می‌کند: در سطح کلان‌تر نیز رئیس جمهور برای حل مشکلات به سراغ تشکل‌های دانشجویی برود تا با همفکری مشکلات کشور پشت سر گذاشته شود.

روحانی جوانان را ناامید کرده است
به سراغ محمد بانکیان، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بجنورد رفتیم. بانکیان ابتدا به حمایت این تشکل از دولت روحانی در سال ۹۶ اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: ما قدرت پیش بینی آینده را نداشتیم و به شعار‌ها و برنامه‌ها رای دادیم، اما دولت از شعار‌های خود عدول کرد.

وی بیان کم بودن اختیارات رئیس جمهور از سمت حسن روحانی را غیر منطقی می‌داند و می‌افزاید: ایشان مسئولیت‌های اساسی در کشور داشته اند و سال ۹۶ از تمام اختیارات آگاه بود و اکنون او نباید کم بودن اختیارات را مطرح کند.

بانکیان به حضور پرشور جامعه دانشگاهی برای حمایت از روحانی در سال ۹۶ اشاره می‌کند و تصریح می‌کند: اکثر این افراد از رای دادن ناامید شده اند که این ناامیدی نتیجه عملکرد رئیس جمهور است؛ لذا وی خسارت سنگینی به مردم سالاری وارد کرده اند.

ارسال نظرات