پوشش اسلامی در میادین ورزشی باعث انرژی مضاعف می شود

اعظم صمیمی پور با بیان اینکه حجاب با ورزش منافاتی ندارد عنوان کرد: پوشش اسلامی هیچگونه منعی برای زنان ندارد محدودیتی ایجاد نمیکند ودر میادین داخلی و خارجی سبب کسب انرژی مضاعف می شود و حجاب درکنارورزش باعث می شود که دینمان وفرهنگمان رادر عرصه های جهانی برای تمام مردم دنیامعرفی کنیم.
کد خبر: ۹۱۵۵۰۵۳
|
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  به مناسبت «هفته عفاف و حجاب» گفتگوی خواندنی با مربی ورزش و جوانی که در سن ۱۰ سالگی با چادر آشنا شده داشته ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

اعظم صمیمی پور دارای مربی گری درجه ۳ درجه ۲ودرجه ۱والیبال ازفدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران که ازسال ۸۲بصورت حرفه ای پا به عرصه والیبال گذاشت گفت: تاکنون عناوین مختلف شهرستانی منطقه ای، استانی وکشوری را کسب نمودم ودر حال حاضر کلاسهای اموزشی بصورت اکادمی در رده های سنی نونهالان ،نوجوانان وجوانان برگزاری می کنم.

وی افزود: ازسال ۸۳وارد دنیای مربیگری شدم حدودا هرسال بالغ بر۲۰۰ هنرجو رامورد آموزش قرار داده ام که نتیجه کارم شناسایی استعدادهای برتروالیبال شهرستان وسپس آموزش دادن انها و ورود در تیم های بالاتر است.

صمیمی، داشتن هدف، انگیزه وعلاقه وتشویق خانواده ودوستان خصوصاً پدر ومادر را از عوامل هر فرد موفقی دانست و گفت: دراعزام بازیکنان والیبال دررده سنی نوجوانان وجوانان برای مسابقات استانی وانتخاب انها برای مسابقات کشوری افراد با استعداد زیادی راه یافتند.

وی با بیان اینکه حجاب با ورزش منافاتی ندارد عنوان کرد: پوشش اسلامی هیچگونه منعی برای زنان ندارد محدودیتی ایجاد نمیکند ودر میادین داخلی و خارجی سبب کسب انرژی مضاعف می شود و حجاب درکنارورزش باعث می شود که دینمان وفرهنگمان رادر عرصه های جهانی برای تمام مردم دنیامعرفی کنیم.

اعظم صمیمی گفت: برخود می بالم که یک بانوی مسلمان باپوشش اسلامی خود برسکوی قهرمانی ایستاده واورا الگو خودم قرار می دهم

وی، از مشکلات پیش رو ورزش بانوان گفت: ضعف درفرهنگسازی مردم نسبت به ورزش بعنوان مثال یک روز ازهفته رو تمام افرادی که وسیله نقلیه استفاده میکنند به پیاده روی اختصاص دهند.

این بانوی ورزشکار، کمبود اسپانسرهای مالی برای تأمین نیازها وزیرساخت های مورد نیاز ورزش وکمبود تجهیزات ورزشی ومجهزنبودن سالن های ورزشی را از مشکلات دیگر ورزش برشمرد.

وی با بیان راهکار درمورد ورزش بانوان گفت: ترویج فرهنگسازی مردم دررابطه باورزش، کمک افرادخیر برای فراهم کردن تجهیزات ورزشی، جایگزین کردن ورزشکاران جوان بجای پیشکسوتان درمیادین ورزشی، دعوت ازورزشکاران پیشکسوت برای همکاری و کمک ورزشکاران جوان در میادین ورزشی، فراهم کردن میادین ورزشی برای جوانان به منظور کسب تجربه.

این مربی ورزشی در پایان افزود: از مسئولین خواستارم که نگاه ویژه ای به ورزش بانوان داشته باشند ومشکلات ورزش چه از باب تجهیزات و مشکلات فرهنگی راباکمک جوانان حل کنند.

حجاب با چادر را انتخاب کردم

مهسا مهدی پور ۱۲ سال داشت که از سن ۱۰ سالگی با چادر آشنا شد، گفت: یکی از دوستانم کلاس ریاضی پایگاه بسیج می رفت قرار شد برای کلاس به پایگاه بروم .

وی ادامه داد: اوایل پوشش مناسبی نداشتم اما می دیدم تمام دوستانم در پایگاه پوشش آنها مناسب است تشویق شدم حجابم را درست کنم به همین دلیل چادر را انتخاب کردم.

مهدی پور افزود: وقتی دختر یا خانم بی حجابی را می بینم احساس ناراحتی بهم دست می دهد که چرا بعضی ها اینگونه باشند وبه خود می بالم که با حجابم و خوشحالم با دوستان زیادی در پایگاه بسیج آشنا شدم.

وی درباره امر به معروف گفت: اگه دوستم بد حجاب باشد بهش می گویم: این پوشش تو داری بهتر است یا پوشش من ؟ یا بعضی احادیث از امامان معصوم (ع) و پیامبر(ص) برایش می گویم و با شناختی که از او دارم با او صحبت می کنم .

مهدی پور حضرت فاطمه معصومه (س) را بهترین الگوی برای دختران دانست و گفت: حضرت معصومه (س) علاوه بر حجاب خود از لحاظ علمی خیلی دانش زیادی داشتند .

وی افزود: طبق احادیث کسی که برای حفظ غیرت استقامت می ورزد و برای خدا وظیفه خود را به خوبی انجام می دهد خداوند پاداش شهید را به او خواهد داد.

مهسا مهدی پور حجاب برتر را به نوجوان و جوانان امروز توصیه کرد و گفت: به آنچه اسلام از ما می خواهد عمل کنیم.

وی در پایان گفت: اگر الگوی مناسب در زندگی داشته باشیم هیچ وقت اختیارمان را به دیگران نمی دهیم.

انتهای پیام /

ارسال نظرات