در سالن جلسات دانشگاه شهید باهنر کرمان انجام شد:

برگزاری جلسه هیات اندیشه ورز بسیج اساتید کرمان

دکتر بابایی در یک جمع بندی رسالت کنونی بسیج اساتید را تقویت جبهه انقلابی از طریق رشد و تعالی یافتن شخصی و اجتماعی دانست.
کد خبر: ۹۱۵۵۵۶۵
|
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج،  جلسه هیات اندیشه ورز بسیج اساتید استان کرمان با حضور مسئولین کانون های بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی استان کرمان، معاونت‌های تخصصی بسیج اساتید استان کرمان و اعضای کارگروه‌های شورای تخصصی با سخنرانی دکتر محمود بابایی سرپرست سازمان بسیج اساتید استان کرمان در محل سالن جلسات دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار گردید.

جلسه هیات اندیشه ورز بسیج اساتید کرمان

در ابتدای جلسه دکتر محمود بابایی سرپرست سازمان بسیج اساتید استان کرمان به تحلیل شرایط و وظایف بسیج اساتید استان کرمان پرداخت.

دکتر بابایی سیر تحول این شرایط را در 3 زمینه و بحث 1.فهم شرایط مطلوب 2.شناخت وضعیت موجود 3.تحلیل وظایف کنونی بررسی نمود و با ارائه یک مدل در قالب آینده پژوهی حرکت از مرحله حال به آینده را در بردارنده شناخت مراحل مهم جریان حق و باطل دانست.

سرپرست سازمان بسیج اساتید استان کرمان با ارائه یک تقسیم‌بندی از جامعه ایران سه جریان انقلابی، غیرانقلابی و ضد انقلاب را از هم تفکیک نمود و هر کدام را با ویژگی‌ها و جزییات تشریح کرد.

ایشان در ادامه با تحلیل جایگاه کنونی بسیج اساتید به تبیین اهمیت و مفهوم دو کلید واژه اساسی استاد و بسیجی پرداخته و به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب در این باره اشاره نمود که معظم له فرمودند: اساتید انقلابی و متدیّن خوشبختانه در دانشگاه زیادند؛ جمع عظیمی از اساتید دانشگاه‌ ما اساتیدی هستند که به انقلاب از بُن دندان عقیده دارند، معتقدند، پایبندند و متدیّنند و مایلند پیشرفت‌های انقلابی در همه‌ی زمینه‌ها همچنان ادامه و استمرار پیدا کند. به نظر من این مجموعه‌ی اساتید انقلابی بایستی همّت کنند تا در داخل دانشگاه جریان‌سازی کنند؛ این به نظرم خیلی مهم است.            

در ادامه دکتر بابایی ارائه پیشنهادات و راه حل های خودجوش و از پایین به بالا را لازمه نیل به دانشگاه تمدن ساز مد نظر رهبری دانسته و اشاره نمود که نباید صرفا به دنبال اجرای برنامه‌های ابلاغی باشیم. ایشان پیشنهاد داد با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس شاخص‌های نمایندگان مجلس از بیانات امام خمینی (ره)، رهبری وقانون اساسی جهت ارائه در سطح دانشگاه و حتی جامعه احصاء شود.

در پایان دکتر بابایی در یک جمع بندی رسالت کنونی بسیج اساتید را تقویت جبهه انقلابی از طریق رشد و تعالی یافتن شخصی و اجتماعی دانست و توضیحاتی در زمینه‌های بروکراسی اداری روند صدور احکام مسئولیت کانون‌ها، اقدامات صورت پذیرفته در خصوص افزایش شفافیت عملکرد سازمان، راه اندازی معاونت‌های سازمان و ارتباط‌گیری با مسئولین اجرایی را ایراد نمود.

پس از سخنرانی دکتر بابایی مهندس نورمحمدیان از مسئولین بسیج اساتید کرمان به ارائه توضیحاتی در باب گروه‌های تحلیل و بررسی و حلقه‌های صالحین پرداخت.

نورمحمدیان یکی از وظایف بسیج را پیگیری مسائل به زمین مانده نظام مانند موضوعات جریان شناسی و جنگ نرم دانست.

سپس دکتر قاسم پور مسئول نیروی انسانی سازمان بسیج اساتید استان کرمان به تشریح روند صدور احکام مسئولیت کانون‌ها پرداخت.

دکتر قاسم پور با اشاره به اینکه برنامه نظارت از کانون‌ها تنظیم شده و به زودی ابلاغ می‌گردد، اولین اقدام مسئولین کانون‌ها را معرفی و تشکیل شورای مرکزی کانون ارزیابی کرد.

ایشان از مسئولین کانون‌ها تقاضا نمود به اطلاع رسانی جهت عضویت اساتید در گروه اساتید انقلابی استان کرمان در نرم افزار سروش اقدام نمایند.

مهندس عباس عباسپور مسئول روابط عمومی و فضای مجازی بسیج اساتید کرمان نیز ضمن تشریح فعالیت‌های رسانه‌ای و اطلاع رسانی بسیج اساتید کرمان به معرفی کانال‌ها و گروه‌های تشکیل شده در فضای پیام رسان سروش پرداخت و از اساتید بسیجی خواست به عضویت این گروه‌ها و کانال‌ها بپیوندند.

در پایان این مراسم تعدادی از احکام مسئولیت کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی استان کرمان بدین شرح به مسئولین جدید کانون‌ها اهدا گردید:

دکتر آرش رشیدی ؛ کانون بسیج اساتید دانشگاه پیام نور کرما

 دکتر ارسلان برازنده؛ کانون بسیج اساتید دانشگاه جیرفت

دکتر حامد علیپور ؛ کانون بسیج اساتید دانشگاه پیام نور عنبرآبادی

 دکتر هادی فرزان ؛ کانون بسیج اساتید مجتمع آموزش عالی بم

 دکتراحمد یعقوبی؛ کانون بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان

دکتر سعید عبدالله یار؛ کانون بسیج اساتید دانشگاه پیام نور سیرجان

دکترمرتضی خزایی ؛ کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج

دکتر حسین نگارستانی ؛ کانون بسیج اساتید دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان

 حجت الاسلام دکتر عباس اسدآبادی ؛ کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بم

دکتر عنایت الله شیخ حسینی ؛ کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کرمان

مهندس علی محمد برزگری ؛کانون بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای شهید چمران

همچنین به مسئولین سابق کانون‌ها به رسم یادبود لوح تقدیر اهدا شد.

 

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان کرمان

ارسال نظرات