اجتماع بزرگ عفاف و حجاب با حضور بانوان در دهگلان

با حضور بانوان دهگلان همایش عفاف و حجاب در حسینیه رستگاران دهگلان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۵۸۹۸
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  با حضور بانوان شهرستان دهگلان اجتماع بزرگ عفاف و حجاب به همت جامعه زنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه دهگلان در حسینیه رستگاران رستگاران دهگلان برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام رستمی نماینده، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه دهگلان با اشاره به آیات و روایات درمورد حجاب و عفاف بر لزوم توجه خانواده‌ها بر این امر و جلوگیری از تهاجم دشمن تأکید کرد.

وی ضمن تقدیر از حضور بانوان شهرستان در این جشن به نقش حساس بانوان در خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: بانوان نقش مهمی در تربیت فرزندان و سلامت خانواده‌ها ایفا می‌کنند.

حجت الاسلام رستمی به نقش و مقام زنان و مادران در جامعه اشاره کرد و گفت: نقش و جایگاه زن در دین اسلام برجسته است و تمامی آحاد مردم و مسئولان باید به جایگاه زنان و مادران این مرز و بوم توجه خاص و ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده، ولی فقیه در سپاه دهگلان افزود: اسلام زن را به عنوان مسئله مهم زندگی و حیات انسانی در مسائل اجتماعی، اخلاقی می‌داند و از او به عنوان عضوی موثر در جامعه نام می‌برد.

وی اظهار کرد: این همایش با هدف تبیین مبانی حجاب و عفاف براساس آموزه‌های دینی و نیز گسترش و تحکیم فرهنگ عفاف و حجاب برگزار شد.

نماینده، ولی فقیه در سپاه دهگلان گفت: قدمت، جایگاه، ارزش و رسالت عفاف و حجاب در پیشینه تاریخی و ادبیات اقوام و ملل مختلف، دستورات و توصیه‌های ادیان، حقوق و قوانین موضوعه، احادیث، روایات و سیره عملی معصومان (ع)، نشان از اهمیت وافر این مهم دارد.

وی تصریح کرد: حفظ و گسترش عفاف و حجاب در راستای تحکیم بنیان و روابط خانواده، تبیین و آشناسازی اندیشه‌های حجاب به نسل جوان و نیز ارائه اندیشه‌های برتر جهت آموزش و ارتقای نگرش به حجاب از دیگر اهداف برپایی این همایش است.

وی اظهار داشت: رعایت عفاف و حجاب از ویژگی‌های یک زن مسلمان است و زنان جامعه ما می‌بایست با تاسی گرفتن از فاطمه معصومه (س) ایشان را الگوی زندگی خود قرار داده و در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمن بایستند.

در این مراسم از بانوان نمونه و محجبه شهرستان تجلیل شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار