امام جمعه مرند:

ائمه جمعه نواقص و مشکلات را به مسئولان گوشزد کنند

امام جمعه مرند با اشاره به نقش هدایتی نماز جمعه، از ائمه جمعه خواست مشکلات و نواقص را به مسئولان گوشزد کنند.
کد خبر: ۹۱۵۵۹۷۷
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  حجت الاسلام علی نعمت زاده، در جمع خبرنگاران که به مناسبت پنجم مرداد ۴۰ امین سالروز اقامه اولین نماز جمعه برگزار شد، اظهار داشت: دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر انقلاب اسلامی به همین مناسبت هفته آینده برگزار می شود.

وی با اشاره به جایگاه نماز جمعه عنوان کرد: نماز جمعه یک مساله عبادی و سیاسی است، کارکرد نماز جمعه در ۴۰ سال انقلاب اسلامی و حاکمیت دین در جامعه و نقش ائمه جمعه در ترویج فرهنگ دینی و دفاع از وحدت ملی و دستاوردهای انقلاب اسلامی باید مورد ارزیابی قرار بگیرد.

حجت الاسلام نعمت زاده با تاکید بر نقش نماز جمعه در وحدت جامعه اسلامی و تبیین نظرات انقلاب اسلامی اذعان داشت: اقامه نماز جمعه تاثیر بسیار زیادی در جامعه دارد و در احکام اسلامی نیز اهمیت خاصی دارد که وسیله وحدت جامعه به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه پیامبر در بدو ورود به مدینه اولین نماز جمعه را اقامه کرد، گفت: ادای فریضه حج و اقامه نماز جمعه و جهاد در جلوگیری از نفوذ دشمن در جامعه اسلامی بسیار تاثیرگذار است؛ رهبر انقلاب اسلامی اخیراً نیز به حجاج ایرانی سفارش کردند در نماز جمعه اهل سنت مشارکت داشته باشند.

حجت الاسلام نعمت زاده ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی را از رسالت های ائمه جمعه دانست و تاکید کرد: نماز جمعه نقش هدایتی جامعه را دارد و اگر مشکلی و نواقصی وجود دارد، به مسئولان گوشزد کند.

امام جمعه مرند افزود: نماز جمعه و ائمه جمعه کشور در مواقع بحرانی کشور مثل جنگ، انتخابات، سیل و زلزله نقش مهمی ایفا کرده اند و توصیه رهبر انقلاب به ائمه جمعه، نگاه ملی و اسلامی به دور از جناح و سلیقه است.

حجت الاسلام  نعمت زاده با اشاره به نقش تاثیرگذار ائمه جمعه و خبرنگاران در جامعه عنوان کرد: باید با گام بلند، حرکت مصمم تری در گام دوم انقلاب اسلامی داشته باشیم و با توجه به برگزاری انتخابات در اواخر امسال، باید در انتخاب خود نیز هوشمندانه تر عمل کنیم و براین اساس ائمه جمعه و خبرنگاران نقش مهمی در تبیین این مهم در جامعه دارند.

وی با بیان جایگاه بین المللی انقلاب اسلامی گفت: ایران قدرت تاثیرگذاری در دنیای امروز دارد و استکبار نیز بر این مساله اذعان دارند و اینکه آمریکا تصمیم قاطعی نمی تواند اتخاذ کند دلیل قدرت بی نظیر انقلاب اسلامی است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار