مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان در گفتگو با "بسیج"خبر داد:

افتتاح کامل پروژه آبرسانی دهستان "سمام" املش در دهه فجر امسال

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان گفت: فاز نخست پروژه آبرسانی به روستای "سمام" شهرستان املش در هفته دولت امسال به بهرداری رسیده و مراحل نهایی آن در دهه فجر افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۶۸۰۲
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵

محمد آقاجان زاده در گفت: وگو با خبرنگار بسیج در رشت ضمن تشریح اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه از نیمه سال ۹۶ در سطح کشور مطرح شد اظهار کرد: این طرح به جهت مهاجرت‌های بیش از اندازه مردم از روستا‌ها به شهر‌ها تشکیل شد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این مجموعه در زمینه اقتصادی و تعلیم و تربیت نیز کار می‌کنیم گفت: اشتغال در مناطق روستایی از دیگر اهداف ما است و اشتغال در زمینه علاقه مندی روستا‌ییان در بخش طیور، زنبورداری و دامداری که اشتغال خرد است مدنظر ما است.

آقاجان زاده با اشاره به اینکه کارگروه زیر ساخت نیز در زمینه نوسازی مدارس در حال اقدام است بیان کرد: بنا به دستور مقام معظم رهبری ایجاد هزار نقطه آباد در کشور مدنظر قرار پیشرفت و آبادانی کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کار رسمی قرارگاه پیشرفت و آبادانی از نیمه دوم سال ۹۶ به طور رسمی شروع شد تصریح کرد: اکثر اعضا قرارگاه جزو نیرو‌های جهاد سازندگی سابق هستند و جهاد کشاورزی امروز به هیچ وجه به مانند جهاد سازندگی سابق عمل نمی‌کند.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه سه روستا گیلان را تحت پوشش داریم گفت: این مجموعه در حال حاضر در ۳ دهستان گیلان مشغول فعالیت است که روستای حویق با ۳۰ هزار نفر جمعیت، روستای سمام املش با ۳ هزار نفر و دهستان درفک رودبار با دو هزار ۷۰۰ نفر سه روستای تحت پوشش ما هستند.

آقاجان زاده با اشاره به اینکه از اوایل سال ۹۷ کار اجرایی قرارگاه پیشرفت و آباغدانی سپاه قدس گیلان شروع شد خاطرنشان کرد: در مرحله اول ۳ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار داشتیم و هدف اول ما در این سه دهستان به ثمر رساندن پروژه‌های نیمه تمام است.

وی با بیان اینکه هدف ما محرومیت زدایی در این سه روستا است گفت: ما باید در سال ۹۷ پروژه‌های آب رسانی را در بخش جلگه‌ای حل کنیم و تاکنون بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان در حویق هزینه کرده ایم.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه در بخش کوهستانی حویق پروژه‌های بسیار سخت داریم که مسیر پیاده روی ۲۰ کیلومتری دارد بیان کرد: مردم و گروه‌های جهادی در این بخش به ما کمک می‌کنند، زیرا مصالح را از طریق چارپایان منتقل می‌کنیم.

آقاجان زاده با بیان اینکه ترویج طب سنتی از دیگر اهداف قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان در مناطق روستایی است گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی در 3 دهستان مورد نظر ما با استقبال بالایی مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه در درفک هم کلاس‌های طب سنتی دایر است گفت: در سمام مجتمع بزرگ آب رسانی را شروع کردیم، زیرا بعد از زلزله سال ۶۹ چشمه‌های آبرسانی سمام جا به جا شدند.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه پروژه آبرسانی در محدوده سیاهکل اجرا شده تصریح کرد: پروژه در بخش املش مانده است که بیش از ۵ میلیارد اعتبار نیاز دارد و کار انتقال لوله‌ها با ما است.

آقاجان زاده با اشاره به اینکه حمایت‌های فرمانده سپاه قدس گیلان کمک‌های بسیاری به پیشبرد امور قرارگاه پیشرفت و آبادانی کردند افزود: فاز نخست پروژه آبرسانی به روستای سمام شهرستان املش در هفته دولت به بهرداری رسیده و مراحل نهایی آن در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی در خانه عالم سمام برگزار می‌شود تصریح کرد: افتتاح پل، افتتاح یک خانه عالم و یک خانه محرومان در روستای سمام از اقدامات ما بود.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه در پرورش طیور به مردم این مناطق کمک کردیم بیان کرد: در حویق کارگاه لباس کار را ایجاد کردیم و در سه روستا تعدادی دستگاه تولید جوجه مستقر کردیم تا تخم مرغ‌ها به جوجه تبدیل شوند.

وی با اشاره به اینکه طلبه‌ها ما و کارگروه‌های ما در مناطق حضور دارند در هر دهستان یک مسئول دهستان داریم بیان کرد:برنامه‌های ما در ایام ولادت‌ها و شهادت‌ها بسیار ویژه است و در سال گذشته حدود ۷۰ نفر را برای کاروان پیاده اربعین بردیم.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان گفت: همکاری و مشارکت مسئولان باعث پیشرفت بیشتر کار‌ها می‌شود و دهستان‌های ما به حداقل ۷۰ درصدی برسند و بسیاری از مشکلاتشان حل می‌شود.

آقاجان زاده با بیان اینکه برای تبدیل دهستان محروم به دهستان برخوردار سه سال زمان نیاز است افزود: ورود قرارگاه به دهستان‌ها باعث شکوفایی روستا‌ها شده است و حضور طلبه‌ها در مناطق روستایی باعث رونق تولید و فرهنگ در سه روستا شده است و مسئولین دهستانی ما ۷۰ درصد وقت خود را در روستا‌ها هستند.

 

ارسال نظرات