کیفیت پایین کالای قاچاق صدماتی جبران ناپذیری به مصرف کننده وارد می کند

دبیر کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان گفت:کیفیت پایین کالاهای قاچاق صدماتی جبران ناپذیری به مصرف کننده وارد می کند .‍ ‍
کد خبر: ۹۱۵۷۳۵۴
|
۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان الیگودرز به ریاست دکتر کشکولی فرماندار شهرستان الیگودرز و با حضور مجدیان دبیر کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ، دالوند معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان و سایر اعضای این کمیسیون در محل فرمانداری برگزار شد.

 

 

حمید کشکولی فرماندار شهرستان الیگودرز در این جلسه مضرات استفاده از کالاهای قاچاق را تشریح کرد و گفت: ازجمله پیامدهای استفاده از کالاهای قاچاق تضعیف اقتصاد جامعه و تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی داخلی می باشد که بدنبال آن گسترش بیکاری و بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی به وجود خواهد آمد.

 

فرماندار شهرستان الیگودرز با اشاره به دیگر پیامدهای اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی قاچاق کالا و ارز افزود: قاچاق کالا در حوزه اقتصادی می تواند در کوتاه مدت باعث پایین آمدن میزان اشتغال، تضعیف تولید ملی، بالا آمدن نسبت قیمت تولید و کالا و ایجاد  درآمد نامشروع شود .

 

وی تشویق مردم به استفاده از کالاهای ساخت داخل را از مأموریت های مهم اعضای کمیسیون اعلام کرد و خواستار برنامه ریزی مسئولان در این خصوص شد .

 

فرماندار الیگودرز نيز گفت: مباحث آموزشي و فرهنگ سازي در زمينه مبارزه با قاچاق كالا از اولويت هاي اين شهرستان است و از تمام ظرفيت هاي اين شهرستان در اين زمينه استفاده خواهد شد زيرا قاچاق كالا و ارز تاثيرات بسيار منفي در اشتغال و اقتصاد دارد . 

 

مجدیان بیان داشت: قاچاق معضلی است که گریبانگیر همه کشورهاست تا چند سال گذشته بیشتر دغدغه‌ها کالاهای قاچاقی بودند که وارد کشور می شدند اما امروز با قاچاق معکوس مواجه هستیم ، کیفیت پایین کالاهای قاچاق صدماتی جبران ناپذیری به مصرف کننده وارد می کند .

 

وی افزود: کار فرهنگی زمانبر است و نیاز به فعالیت گسترده و صرف زمان است ، و دستگاه های متولی می بایست یه وظایفی که دارند به نحو احسنت انجام دهند.

 

دالوند با اشاره به اینکه پایان مهلت پلاک گذاری ادوات کشاورزی در شهرستان الیگودرز (کمباین و تراکتور) تا تاریخ ۹۸/۰۸/۳۰ است عنوان کرد: بعد از تاریخ مذکور سهمیه سوخت کلیه ادوات کشاورزی فاقد پلاک حذف خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات