با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین.

اولین گام طرح بزرگ خدمت رسانی در کُردستان رقم خورد

افتتاح ۴۵۰۰ طرح محرومیت زدا با حضور ریاست سازمان بسیج و معاون وزیر کشور صبح امروز در روستای پایگلان شهرستان سروآباد در حال برگزاری است.
کد خبر: ۹۱۵۹۰۹۲
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امروز در سفر سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین به استان کردستان، به صورت همزمان ۴ هزار و ۵۰۰ پروژه زودبازده و عام‌المنفعه در نقاط مختلف کشور افتتاح شد.

انقلاب اسلامی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، محرومیت زدایی و کاهش فاصله طبقاتی را در برنامه کاری خود قرار داد

وی گفت: طرح مرکز جامع بهداشت پایگلان به نمایندگی از این ۴۵۰۰ طرح امروز به بهره برداری می‌رسد، انقلاب اسلامی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، محرومیت زدایی و کاهش فاصله طبقاتی را در برنامه کاری خود قرار داد، اما دشمن در طول این ۴۰ سال همواره در حال سنگ اندازی بود تا نگذارد مناطق محروم اقدامات توسعه و راه‌های رو به رشد خود را طی کند.

وی افزود: همواره سعی دشمن بر این بود که نقش پیش قراول جمهوری اسلامی به عنوان الگوی عزت و اقتدار کشور‌های اسلامی را متوقف کند و نگذارد که این رشد توسعه و همه جانبه را به سرعت طی کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر رسیدگی به مناطق محروم همواره تاکید کردند و در اوایل انقلاب نیز کار‌های خوبی توسط جهاد سازندگی انجام شد، و بعد از ادغام این نهاد با تشکیل بسیج سازندگی خلاء جهاد سازندگی پر شد تا مناطق کم برخوردار روند توسعه را سریعتر و ملموس‌تر مشاهده کنند.
 

 

طرح های محرومیت زدایی نشانه عزم بسیج و سپاه برای آبادانی کشور است

 

مهدی جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها کشور در ادامه اظهار کرد: باید به اهم امکانات در روستاها توجه کرد و به داشته های روستاها هم به میزان شهرها ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه 8 هزار پروژه ی نیمه تمام در کشور داریم اظهار کرد: این 40 هزار پروژه ای که توسط بسیج سازندگی و سپاه پیگیری می شود نشانه عزم بسیج و سپاه برای آبادانی کشور است و امیدواریم همه با هم بتوانیم پیش از پیش کشور را آباد کنیم.

 

پروژه های دیگری هم با همکاری سپاه و علوم پزشکی افتتاح خواهد شد

فرزام بیدار پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه اظهار کرد: این طرح جامع بهداشت در روستای پایگلان استان کردستان ساختمان آن در گذشته فرسوده بود و در زلزله سال گذشته هم  خسارت زیادی دید اما با همکاری بسج سازندگی آغاز روند ساخت دوباره آن آغاز شد و امروز خوشبختانه شاهد بهره بداری از آن هستیم.


وی گفت: این ساختمان 430 متر زیر بنا دارد و در سال جاری هم پروژه های دیگری هم با همکاری سپاه و علوم پزشکی افتتاح خواهد شد.


وی افزود: این اقدامات خدماتی و محرومیت زدایی ادامه خواهد داشت تا به سطح کیفی ارتقاء نظام سلامت دست پیدا کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم به 40 نوعروس بی بضاعت در شهرستان سروآباد جهیزیه اهداء شد.

 

۱۳۶ پروژه از آمار 4 هزار و 500 پروژه‌ افتتاحی در استان کردستان است که پروژه خانه بهداشت پایگلان در شهرستان سروآباد به نمایندگی از پروژه‌های استانی و کشوری افتتاح شد.

 

برای اجرای این 136 پروژه در مجموع 8 میلیارد و 300 میلیون تومان با کمک دولت، خیرین و امکانات سپاه هزینه شده است.

 

انتهای پیام/7727

ارسال نظرات