برپایی نمازجمعه موجب ناامیدی دشمنان می‌شود

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: هر چه نمازجمعه باشکوه‌تر برگزار شود، دشمنان انقلاب اسلامی نا امیدتر و شکننده‌تر می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۵۹۴۹۰
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر امروز در خطبه‌های نمازجمعه خرم آباد، خاطرنشان کرد: امروز چهلمین سالگرد اقامه نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، نمازجمعه از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و دارای برکات و آثار فراوانی است.

 

امام جمعه موقت خرم‌آباد با بیان اینکه هیچ موضوعی نبایستی انسان مؤمن را از شرکت در نمازجمعه بازدارد، افزود: تلطیف روح، بخشش گناهان و نشاط معنوی از جمله شاخص هایی است که برای انسان به جهت شرکت در نمازجمعه ایجاد می شود.

 

شمسی‌فر آگاهی بخشیدن به مردم در مورد مسائل سیاسی، اجتماعی و معرفتی را دیگر اثر نمازجمعه برشمرد و گفت: در این آئین سیاسی عبادی موضوعات مختلف روز توسط خطیب بیان شده و آگاهی مردم نسبت به مسائل افزایش می‌یابد.

 

وی تصریح کرد: ایجاد همبستگی و انسجام بین مؤمنین و نمازگزاران دیگر برکت و اثر شرکت در نمازجمعه است، این مهم تأثیر بسزایی در زندگی فردی و اجتماعی دارد.

 

امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به شکل‌گیری مشورت در بین شرکت کنندگان در نمازجمعه بیان داشت: نمازجمعه عبادتی دسته جمعی بوده که موجب ارتباط نزدیک بین مردم و مسؤولان می‌شود.

 

شمسی‌فر، نمازجمعه را حرکت آفرین و تحرک‌بخش خواند و افزود: این آئین جامعه را در مسیر رشد و تعالی قرار داده و جایگاهی برای برملاکردن نقشه‌های دشمنان است.

 

وی ادامه داد: هر چه نمازجمعه باشکوه‌تر برگزار شود، دشمنان انقلاب اسلامی نا امیدتر و شکننده‌تر می‌شوند.

 

امام جمعه موقت خرم‌آباد به مناسبت پنجم مردادماه مبنی بر سالروز عملیات مرصاد اشاره و بیان کرد: دست منافقین از گذشته تاکنون به خون بسیاری از مردم ایران به ویژه جوانان آغشته شده است.

 

شمسی‌فر با اشاره به مناسبت روز دحوالارض در 6 مرداد، این روز را بسیار مهم و مؤثر در استجابت دعا بیان کرد و گفت: این روز همچنین روز حرکت امام رضا(ع) از مدینه به سوی طوس عنوان شده است، ایران بیمه شده ثامن‌الحجج  بوده و برکات بسیاری از وجود امام به این کشور رسیده است.

 

وی اهدای خون را برای سلامتی فرد و جامعه مؤثر دانست و افزود: این حرکت اجتماعی از ثواب فراوانی برخوردار بوده، چرا که اهدای خون به نوعی اهدای زندگی است.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات