۳۸ هزار واحد خون در لرستان اهدا شد

مدیرکل اهدا خون لرستان گفت: در مجموع ۳۸ هزار و ۲۰۵ واحد خون‌گیری در سال گذشته انجام شده که نسبت به سال ۹۶، یک درصد افزایش اهدا را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۱۶۰۵۹۷
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، غلامرضا حامدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته انتقال خون،  گفت: در لرستان 4 مرکز انتقال خون داریم که سال گذشته 52 هزار نفر جهت اهدا خون به این مراکز مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 26 درصد مراجعه کنندگان که 13 هزار  و 619 نفر بودند شرایط اهدا خون را نداشتند.  بیان کرد: بر این اساس سال گذشته 38 هزار و 205 واحد خون گیری شد که نسبت به سال قبل یک درصد افزایش شاهد بودیم.

مدیرکل اهدا خون لرستان با بیان اینکه 69 درصد اهداکنندگان خون در سال 97 اهدا کننده مستمر بودند، خاطرنشان کرد: اهدا کنندگان مستمر کسانی هستند که در طول سال حداقل 2 بار خون اهدا کنند که در سال 97 شاهد افزایش 3.23 درصدی اهداکنندگان مستمر بودیم.

حامدی با بیان اینکه در تمام مراکز انتقال خون نوبت دهی اینترنتی صورت می‌گیرد، یاد‌آور شد: در 4 ماهه اول امسال 17 هزار و 588 نفر جهت اهدا خون به مراکز استان مراجعه کردند که 12 هزار و 978 نفر موفق به اهدا شدند و 4 هزار و 610 نفر شرایط اهدا خون را نداشتند.

وی اظهار داشت: در این مدت 92.7 درصد اهداکنندگان خون آقایان بوده‌اند و سهم بانوان نیز 7.3 درصد بوده است.

مدیرکل انتقال خون لرستان با ذکر این مطلب که در بحث اهدا خون کمبودی در سطح استان نداریم، افزود: متوسط کشوری در بحث اهدا خون 25 واحد به ازای هر هزار نفر بوده که این میزان در لرستان 22 واحد برای هر هزار نفر است و  خوشبختانه در سالیان اخیر لرستان بانوان در بحث اهدا خون همواره در بین 3 استان برتر بوده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات