طرح یاوران ولایت دنبال تربیت دانش‌آموزان تراز انقلاب اسلامی است

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کردستان گفت: طرح یاوران ولایت دانش‌آموزی به دنبال تربیت دانش‌آموزان تراز انقلاب اسلامی ایران است.
کد خبر: ۹۱۶۲۱۲۲
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اصغر عبدی‌فر  در مراسم افتتاحیه دوره‌های آموزشی طرح ولایت پسران که در اردوگاه سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: طرح یاوران ولایت دانش‌آموزی با هدف تمرین مسئولیت‌پذیری و کار گروهی در دانش‌آموزان توسط سازمان بسیج دانش‌آموزی اجرا می‌شود و دو نهاد فرهنگی آموزش و پرورش و سپاه برنامه‌ریزی این طرح را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بالابردن توانمندی مدیریتی دانش‌آموزان از اهداف دیگر اجرای این طرح است، افزود: باید بتوانیم دانش‌آموزان را برای داشتن نقش موثر در آینده هویتی مملکت آماده کنیم و حس مسوولیت پذیری را در آن‌ها ایجاد و تقویت نماییم.

وی خاطرنشان کرد: تقویت روحیه خودباوری نیز باید در دانش‌آموزان ایجاد شود تا بتوانند مسوولیت تحویل بگیرند و جامعه نیز به آن‌ها اعتماد نماید و این مهم مستلزم آن است که مسوولان مانند دوران دفاع مقدس که به جوانان میدان دادند، اکنون نیز به آن‌ها اعتماد کنند و از توانشان بهره بگرند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان کردستان عنوان کرد: بخشی از دوره‌های آموزشی یاوران ولایت به کمک آموزش و پرورش و همکاری سازمان بسیج دانش‌آموزی برمی‌گردد چرا که ما به تنهایی نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم و همه عوامل آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و استان کمک‌حال ما بوده‌اند.

عبدی‌فر با اشاره به اینکه بخشی از طرح یاوران ولایت در شهرستان‌ها انجام می‌گیرد، بیان کرد: براساس اجرای این طرح دانش‌آموزان توانمند شناسایی می‌شوند تا بتوانند کار کنند و در بخش استانی نیز دانش‌آموزان شهرستانی آموزش تئوری و عملی می‌بینند و بعد از آموزش در مدارس شهرستان‌ها کمک حال بسیج دانش‌آموزی و معلمانشان خواهند بود.

وی اضافه کرد: از بستر شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هم برای ارتباط با دانش‌آموزان طرح یاوران ولایت در شهرستان‌ها بهره گرفته می‌شود و انتظار می‌رود دانش‌آموزانی که در دوره‌ها آموزش لازم را دیده‌اند، در کار‌ها به بسیج دانش‌آموزی کمک کنند.

وی اضافه کرد: مدیران مدرسه مسوول کمیته‌های اجرایی هستند که کمک‌حال بسیج دانش‌آموزی استان بوده و باید استعداد‌های برتر را به بسیج دانش‌آموزی معرفی کنند تا از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان کردستان در پایان اضافه کرد: سعی براین است اردویی موفق از لحاظ کمی و کیفی برپا شود تا دانش‌آموزان بهترین استفاده را از آن ببرند.

گفتنی است، دوره آموزشی طرح ولایت در اردوگاه سلیمان خاطر شهرستان سنندج به مدت سه روز برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات