رئیس سازمان بسیج رسانه در مراسم روز خبرنگار کرمان عنوان کرد:

حربه دشمن انتشار دروغ در فضای مجازیست

بصیری گفت : با اشاره به حربه دشمن در نشان دادن بخشی از حقیقت و انتشار دروغ در فضای مجازی اشاره امروز پیامی که مخاطب 13- 14 ساله و جوان ما از بعضی موسیقی ها و ترانه ها می گیرد، چگونه است؟ چطور خود را کنترل کند؟ و
کد خبر: ۹۱۶۳۵۹۴
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، رئیس سازمان بسیج رسانه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار ضمن عرض تبریک روز خبرنگار اظهار داشت :  ما در حجم عظیمی از اخبار و اطلاعات قرار گرفتیم که به ما توهم دانش می دهد و دارای تحلیل جدی نیستیم.

مسعود بصیری افزود: عده ای در باره همه چیز نظر می دهند و در عین حال معتقدند اگر کشور را یک هفته دست بگیرند آن را درست می کند که اینها همه ناشی از فهم و ادراک نادرست از شرایط جامعه است زیرا در دنیایی قرار گرفتیم که آنجور که رسانه های قدرتمند می خواهند فکر کنیم.

 وی با بیان اینکه تصور ما از غرب یک کشور پیشرفته و مردمی راحت با درآمدهای بالا است در حالیکه مستندات چیز دیگری می گوید؛ اظهار داشت: احساس بدبختی در مردم ما کیلومترها از واقعیت بدبختی جلوتر رفته در حالیکه ما در هیچکدام از خشونت های خانوادگی، درگیری های مسلحانه و غیرمسلحانه، جرم و تجاوز به حقوق دیگران و.... جزو 110 تا 120 کشور اول دنیا نیستیم.

 بصیری بیان داشت: بحث طلاق و ازدواج در کشور ما در حالی چالش ذهنی آدم ها شده و فکر می کنیم طلاق به شدت افزایش پیدا کرده و در حوزه ازدواج هم در آخر دنیا هستیم که کمترین میزان طلاق را داریم و در ازدواج هم جزو رده های اول هستیم.

 وی با بیان اینکه امروز فضای مجازی و رسانه فقط این است که چطور بنویسیم و سخنوری کنیم و آموزش رسانه سوار شدن بر افکار عمومی طبق میل و رفتار آنها است؛ گفت: چرا با احساس مردم بازی می شود؟ قیاس به نفس نکنیم؛ حرف های خانوادگی خود را نظریه می دانیم و در حالیکه سالم ترین سیستم پرداخت حقوقی را داریم و جزو کشورهای پایین ترین میزان اختلاس هستیم و به گفته رائفی پور جمع اختلاس ها سه درصد کل بودجه این سالها است اما تصور این است همه می دزدند و می برند و احساس بدبختی و توهم دانش و خودژنرال پنداری و حضور دائمی در فضای مجازی و نوک زدن و تعمیق نشدن از ما افرادی می سازد که دچار پوکی استخوان{در سواد رسانه ای} هستیم.

 رئیس سازمان بسیج رسانه با قبول مشکلات موجود در کشور توضیح داد: اما 40 سال در تحریم هستیم پس باید چند بعدی به موضوعات نگاه کرد؛ سرانه مطالعه در آمریکا 52 دقیقه، در هند 50 و در کشور ما دو دقیقه است و  با این دو دقیقه این همه نظریه پردازی و احساس بدبختی هم می کنند. 

 وی با بیان اینکه امروز در حالی 70 درصد مردم در آمریکا در آپارتمان های زیر 70 متر زندگی و به گفته ترامپ  50 درصد خانواده های آمریکا نگران وعده بعدی غذای خود هستند که میزان تولید ناخالص داخلی این کشور به اندازه تمام اتحادیه اروپا است اما توزیع ثروت ناعادلانه است و در آمریکا مردم را با ساخت برنامه های هالیوودی فریب می دهند و ما هم عصر جدید می سازیم که به جای معرفی دانشمندان و آنها که می توانند در حوزه های مختلف علمی برای ما ارمغان بیاورند، کسانی معرفی می شوند که از میله بالا ببرند و....متأسفانه فضای مجازی و رسانه ها ما را سطحی نگر کردند و خبری را خوب می دانیم که بد باشد؛ فوری عکس می گیریم و مقایسه می کنیم و ... البته فاصله طبقاتی بد است گرچه در فاصله طبقاتی جزو کشورهای خوب دنیا و یک آمار می گوید چهلم و دیگری می گوید شانزدهم هستیم.

 

 

بصیری با اشاره به حربه دشمن در نشان دادن بخشی از حقیقت و انتشار دروغ در فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: امروز پیامی که مخاطب 13- 14 ساله و جوان ما از بعضی موسیقی ها و ترانه ها می گیرد، چگونه است؟ چطور خود را کنترل کند؟

 

 

وی با بیان اینکه متأسفانه بعضی از حزب اللهی ها هم ملت را دو دسته کردند و همه از هم فیلم می گیرند{و منتشر می کنند} آیا اگر موقعیت شهادت دست بدهد باز هم اینها دو جبهه می شود؟ اگر نگران مردم هستید چرا فقط برای آنها رسانه تولید می کنید؟ اما رسانه ها نباید دل های ما را سست کند.

 

 

رییس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: ما پرسرعت ترین اینترنت های دنیا را داریم بر خلاف آنچه می گویند سرعت اینترنت ما پایین است؛ 54 درصد زنان این کشور چادری هستند اما اگر کسی اشکال کرد که پس چرا آنها را در خیابان نمی بینیم، می گوییم زیرا بسیاری از زنان محجبه در خیابان کاری ندارند و... پس رسانه ها نباید دل های ما را سست کند.

 

 

وی با تأکید بر اینکه جنگ امروز رسانه است و کسانی که در فضای مجازی حضور دارند 50قدم جلوتر از خط مقدم هستند؛ یادآور شد: رسانه مانند مواد مخدر می ماند و امروز عده ای نسبت به فضای مجازی و خواندن مطالب چرت و پرت معتاد شدند در حالیکه تکنولوژی های علوم انسانی هم پیشرفت کرده و غرب به شدت جلو رفته و برای زمین گیر کردن ما نقشه دارد لذا هیچ مرگی بالاتر از ناامیدی نیست.

 

 

بصیری با بیان اینکه ترامپ محصول حرف های غلط و قشنگ است؛ تأکید کرد: هیچ خبری را کنترل نشده نخوانید؛ برای حضور در فضای مجازی مطالعه عمیق داشته باشید و ساده نخوانید؛ فضای مجازی خودسازی لازم دارد و ما در فضای شیمیایی فعالیت می کنیم؛ تغییر نظر و ایده یک شبه و قابل باور اتفاق نمی افتد.

 

ارسال نظرات