خبرهای داغ:
مدیر عامل شرکت پالایش نفت تبریز:

معرفی طرح تعالی ابرسیستم مدیریت AMIF /MAMIF به مدیران استانی

مدیر عامل شرکت پالایش نفت تبریز به معرفی طرح تحول و تعالی ابر سیستم مدیریت شرکت پالایش نفت تبریز بر اساس مدل AMIF/MAMIF به مدیران استانی پرداخت.
کد خبر: ۹۱۶۳۷۴۹
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، غلامرضا باقری، به همراه تیم استراتژیست پالایشگاه تبریز در حاشیه برگزاری سمینار آموزشی «مدل‎های تعالی سازمانی در دولت و بخش عمومی» در تبیین طرح تحول و تعالی ابر سیستم مدیریت شرکت پالایش نفت تبریز بر اساس مدل AMIF/MAMIF، وجود تئوری و مدل را لازمه هر مدیریتی دانست.
وی با بیان این‌که تدوین این طرح، تیمی بوده، و در طول پنج سال انجام شده است، آرمان سازمانی، شناسایی و تدوین ارزش‏های سازمان، شناسایی ذی‎نفعان سازمان و کانال‎های ارتباطی مربوطه، شناسایی فرصت‎ها و تهدیدهای محیطی و نقاط قوت و ضعف سازمانی (SWOT)، تدوین استراتژی و سیاست‎های مربوطه، تدوین اهداف استراتژیک و طراحی نقشه استراتژیک (BSC)، تدوین برنامه یکپارچه سازمانی، تدوین اهداف کمی، شناسایی و خلق منابع، بودجه ریزی، اجرا و تعیین مغایرت‎ها را از جمله فرایندهای اصلی این مدل برشمرد.
باقری تصریح کرد: مدیریت چرخاندن چرخه تصمیم و اجرا است و هر مدیر خالق آن؛ داشتن مشاور فرهیخته و فعال، رعایت منطق تئوری، عمل و التزام به اصل شروع از خود جزو الزامات این مدل هستند.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت تبریز ادامه داد: این مدل در صدد تحول مدیریت سازمان از مکتب کلاسیک به مکتب یادگیری و نیز خواهان تعالی مدیران به تراز مکتب یادگیری مدیریت است.
باقری با تشریح مدل AMIF/MAMIF خاطرنشان کرد: بر مبنای این مدل آرمان مشترک مدیران شرکت، برنامه‌ریزی استراتژیک و نقشه استراتژی سازمان طراحی و برنامه ریزی عملیاتی شرکت طی سال‎های 93 تا 94 تدوین گردید.
وی گفت: برمبنای این مدل با تدوین 6 هدف کلان، 40 هدف کمی و 132 برنامه و پروژه به سمت آرمان خود که همان پیشرو پالایشگاه‎های منطقه خاورمیانه با اعتبار جهانی است با استراتژی بهبود فضای کسب و کار با تاکید برارزش آفرینی و مسئولیت اجتماعی، حرکت نموده است.
باقری اذعان داشت: با شناسایی مغایرت‎های حاصل از اجرا و ارائه راه حل‎های موقت و اساسی برمبنای CFTOP توسط تیم مدیران ارشد ضمن زمینه سازی برای یادگیری مدیران در سه سطح SLL، DLL، TLL و تربیت مدیران در تراز مکتب یادگیری، سازمان را برای هجرت از مکتب کلاسیک به مکتب یادگیری آماده نموده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها