احداث منازل مسکونی تخریب شده مناطق سیل‌زده پلدختر تا پایان امسال

وزیر راه و شهرسازی گفت: منازل مسکونی که در مناطق سیل‌زده پلدختر و معمولان در جریان سیل تخریب و در حال احداث بوده، تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.
کد خبر: ۹۱۶۳۸۱۴
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمد اسلامی امشب در حاشیه بازدید از سایت 10 هکتاری احداث منازل سیل‌زدگان معمولان اظهار داشت: منازل مسکونی و ساخت و سازهایی که با استفاده از ساخت و ساز سنتی در بستر و حریم رودخانه مستقرشده برای جلوگیری از مخاطرات جانی و مالی مردم، ضرورت دارد جابجا شوند.

وی افزود: تعدادی از منازل مسکونی سیل‌زدگان در پلدختر و معمولان که در حریم رودخانه بوده و در جریان وقوع سیل تخریب شده‌اند با مشخص کردن سایت جابجا و در حال ساخت و ساز هستند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای احداث منازل مسکونی سیل‌زدگان با همکاری بنیاد مسکن و راه و شهرسازی، زمین خریداری شده در اختیار مردم سیل‌زده قرار گرفته و  بر اساس ضوابط و برخورداری آنان از سرانه‌های لازم شهری با نظارت نظام مهندسی و با مجوز شهرداری در حال احداث هستند.

وی با بیان این که تامین زمین برای جابجایی منازل سیل‌زدگان  شهرستان پلدختر اهتمام راه و شهرسازی بود، افزود: احداث منازل مسکونی سیل‌زدگان تا پایان سال جاری تکمیل و کار تعمیر آنان تا قبل از پایان فصل تابستان به اتمام می‌رسد.

اسلامی یادآور شد: برای جانمایی درست جابجایی منازل مسکونی سیل‌زدگان با پیوست شهری اقدام به تامین زمین شد و هر جا زمین دولتی در دسترس نبود از مردم منطقه زمین مناسب خریداری و در اختیار سیل‌زدگان قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بنیاد مسکن با استفاده از تجربه، تسلط بر ساخت و ساز و مدیریت جهادی عملیات بازسازی و احداث منازل در مناطق سیل زده پلدختر را آغاز کرده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: کار تعمیرات در شهرستان پلدختر به خوبی پیش رفته و تحقق یافته و در حال اتمام است اما گرچه ممکن است بر اساس زمان بندی برخی منازل جلوتر و یا عقب تر کار آنها تمام شود هدف اصلی پایان کار تعمیرات تا قبل از فصل پاییز است.

اسلامی یادآور شد: از سوی بنیاد مسکن با تشکیل پرونده کمک بلاعوض به درجاسازی‌ها در شهرستان پلدختر پرداخت شده و سیل زدگان در حال احداث منازل خود هستند که هر جا مالکان قویتر پای کار باشند در کار آنها تسریع می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار