در گفتگو با خبرگزاری بسیج بیان شد؛

در غدیر خم رسالت پیامبر تکمیل شد

کارشناس مسایل مذهبی در گفتگو باخبرگزاری بسیج گفت: واقعه غدیر خم رسالت پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) راتکمیل کرد.
کد خبر: ۹۱۶۵۰۰۵
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری ؛حجت الاسلام سید مهران کریم پور در این گفتگو با تبریک عید بزگ شیعیان گفت: واقعه غدیر خم از وقایع مهم تاریخ اسلام است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) هنگام بازگشت از حجه الوداع در 18 ذی الحجه سال دهم قمری در مکانی به نام غدیر خم ، حضرت امام علی (علیه السلام) را ولی و جانشین خود معرفی کردند.

وی ادامه داد: این معرفی به دستور الهی در آیه تبلیغ بود که اگر پیامبر این کار را نکند رسالتش را انجام نداده است.

کارشناس مسایل دینی افزود: بعدازواقعه غدیر آیه اکمال از طرف خداوند بر پیامبر گرامی اسلام نازل شدکه فرمودند:امروز دین شما را کامل نمودم و نعمت خود را بر شما تمام کردم و دین اسلام را برای شما پسندیدم.

وی تصریح کرد: پیام غدیرخم برای همه مردم جهان است به طوری که در خطبه غدیر رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم با خطاب «ای گروه مردمان»سخن می گویند ، نه تنها مردمان حاضر در غدیر خم ، نه تنها مردم مکه و مدینه، نه تنها مسلمانان آن روز ، بلکه هر انسانی در هر زمانی و در هر زمینی که هست ، مورد خطاب پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) هستند.

حجت الاسلام کریم پورگفت: هرگاه ولایت حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام وارد قلب هایمان شود و وجود ما و دست و پاهای مار ا به حرکت در آورد آنگاه به عزت وسربلندی می رسیم.

ارسال نظرات