مسئول سازمان بسیج رسانه لرستان:

سومین دوره جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» در لرستان برگزار می‌شود

مسئول سازمان بسیج رسانه لرستان، از برگزاری سومین دوره جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۵۳۵۷
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، رضا مریدی  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  با اشاره به برگزاری سومین سال جشنواره رسانه ای «ابوذر» از سوی سازمان بسیج رسانه لرستان، اظهار داشت: سال قبل نزدیک به ۷۳۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۱۴۷ اثر به مرحله داوری ارسال شد ودر نهایت ۱۹ اثر از رسانه های برخط و هفت اثر از نشریات مکتوب برگزیده شدند.

وی افزود: لرستان طی سال گذشته در سطح کشوری جشنواره رسانه ای «ابوذر» در بخش مستند مقام اول و در بخش یادداشت مقام دوم را کسب کرد.

مریدی  با اشاره به برگزاری قوی تر و با کیفیت تر سومین جشنواره رسانه ای «ابوذر» از سال قبل گفت: تاریخ شروع ارسال آثار از امروز ۲۳ مرداد ماه تا ۳۰ دی ماه  است و آثار منتشر شده در  رسانه ها  باید از تاریخ ۳۰ دی ماه سال ۹۷ تا ۳۰ آذر ماه ۹۸ باشد.

وی با بیان اینکه جشنواره رسانه ای «ابوذر» در استان ۱۱ محور اصلی دارد.عنوان کرد:  محورهای این جشنواره شامل سیل در لرستان، دفاع مقدس، اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، بسیج و حوزه های اقدام، مبارزه با آسیب های اجتماعی، محرومیت زدایی، مبارزه با فساد، بصیرت و دشمن شناسی، دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب است.

مسئول سازمان بسیج رسانه لرستان عنوان کرد:خبرنگاران آثار خود را در ۹ قالب: تیتر، خبر، مصاحبه، گزارش، یادداشت، مقاله، عکس، مستند خبری و موشن گرافی می توانند به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی عنوان کرد: خبرنگاران می توانند در هر محور حداقل یک اثر و حداکثر ۱۱ اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند با توجه به 9 قالب معرفی شده در مجموع هر خبرنگار می تواند از یک اثر تا ۹۹ اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

مریدی با بیان اینکه امسال از یک چهره رسانه های کشوری برای حضور در اختتامیه جشنواره دعوت کنیم.گفت: امسال برای ارسال آثار یک سایت و صفحه اینترنتی پیش بینی شده و تنها خود شخص خبرنگار می تواند آثار خود را در قالب این سایت برای جشنواره ارسال کند.

 وی عنوان کرد: اهداف این جشنواره  حمایت از تولید آثار فاخر رسانه ای استان، ایجاد فضای رقابتی سالم رسانه ای، ایجاد انگیزه برای تولید اخبار در راستای اهداف انقلاب اسلامی و ایجاد تعامل بیشتر و حداکثری رسانه ها با بسیج رسانه است.

مسئول سازمان بسیج رسانه لرستان گفت: آثار ارسالی به جشنواره باید در یکی از رسانه ها منتشر شده باشد، هر نفر می توانند در هر محور و قالبی از جشنواره شرکت کند، عکاسان باید عکس های اورجینال را برای جشنواره ارسال کنند، قالب و محور آثار باید مشخص باشد، نشریات مکتوب باید آثار خود را در قالب فایل «پی دی اف» ارسال کنند و تنها فعالان رسانه ای داخل استان می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی با بیان اینکه علاقمندان به شرکت در جشنواره می توانند به سایت جشنواره رسانه ای ابوذر مراجعه کنند عنوان کرد: نفرات برگزیده جشنواره کسانی هستند که امتیازشان بالاتر از ۶۰ باشد، اگر در یک بخش امتیاز افراد زیر ۶۰ باشد، در آن بخش برگزیده ای را معرفی نخواهیم کرد.

وی، ادامه داد: امسال یک رسانه «بااخلاق» را با انتخاب خود رسانه های استان معرفی خواهیم کرد، همچنین یک خبرنگار جوان و یک خبرنگار پیشکسوت نیز از سوی اهالی رسانه انتخاب خواهند شد.

ارسال نظرات