کارشناس مذهبی:

نماز، مرز میان اسلام و کفر و حقیقت بندگی است

کارشناس مسایل مذهبی در حوزه مقاومت بسیج امام مجتبی(علیه السلام) شهرکیان از برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا در پارک غزل حصار این شهر خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۵۸۱۶
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال وبختیاری؛ کارشناس مسایل مذهبی در جمع بسیجیان حوزه مقاومت بسیج امام مجتبی(علیه السلام) شهرکیان گفت: نماز به سبب این که ستون دین و دینداری، مرز میان اسلام و کفر و حقیقت بندگی است، نخستین فریضه واجب در اسلام است.

حجت الاسلام مجتبی رستمی با اشاره به حدیث نبوی افزود: کسی که نماز مغرب را به جماعت بخواند گویا یک حج و یک عمره مقبول به جای آورده؛ و هرکس نماز عشا را به جماعت بخواند مانند این است که شب قدر را شب زنده داری نمود.

وی، تصریح کرد: در نماز جماعت لازم است تا همه هماهنگ  عمل کنند و قبل از این که امام کاری را انجام دهد دیگران نباید پیشروی کنند و حتی اگر در جایی سهوا کاری را انجام دادند باید برگردند و با امام هماهنگ شوند و اگر عقب افتادند خود را به امام جماعت برسانند،همه اینها به معنای نظم و انضباط تمرین اطاعت از امام است.

حجت الاسلام  رستمی ادامه داد: این هماهنگی ها بدین معناست که انسان در هنگام پرستش و عبادت خداوند سبحان لازم است تا از امام اطاعت محض داشته باشد، درعمل اجتماعی و سیاسی نیز باید این تمرین را به اجرا گذارد و از امام پیش نیفتد که هلاک می شود و از او عقب نماند که گمراه می شود.

وی در پایان، گفت: با همت بسیجیان این حوزه، نماز جماعت مغرب و عشا در پارک غزل حصار این شهر  برای مسافرین و گردشگران حاضر در پارک بصورت جماعت اقامه می گردد.

ارسال نظرات