پس از انتشار خبر دستگیری رئیس «اندیشکده یقین» پویشی مردمی با عنوان «پیگیری آزادی حسن عباسی» خواستار خویشتن‌داری دولت در برخورد با منتقدان شد.
کد خبر: ۹۱۶۶۲۵۲
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، خبری در فضای مجازی منتشر شد که بهمنی، همسر حسن عباسی، طی نقل قولی از او شد، گفته است: «استاد امروز تأکید فرمودند دوستان رسانه‌ای جبهه انقلاب و جوانان مومن مراقب هستند اما بیشتر مواظب باشند که حرمت وزارت اطلاعات و قوه قضائیه و آقای علوی و دیگران رعایت شده و نظام دشمن شاد نشود»! 

 

*رویکرد احترام به وزارت اطلاعات از پشت میله‌های زندان

حسن عباسی هرچند امروز با شکایت وزارت اطلاعات در زندان به سر می‌برد، اما او از پشت همان میله‌ها نیز به دنبال ترسیم راه صحیح برای جوانان انقلابی است و در همین پیام کوتاه از طرف همسرش، خواستار آرامش و دوری از ایجاد تنش در فضای مجازی و واقعی شده است. روند بررسی دادرسی به پرونده شکایت وزارت اطلاعات از این جانباز جنگ تحمیلی یکی دو روزه نبوده است، اما کمتر کسی از این ماجرا با خبر بود و این نشان از مظلومیت متهم ردیف اول این پرونده دارد.

ادبیات حسن عباسی از خدشه به وزارت اطلاعات تهی است؛ واکاوی سخنان سالیان گذشته وی نیز نشان می‌دهد، این تحلیلگر مسائل سیاسی خط قرمز خود را مسائل امنیتی و منافع ملی می‌داند و سعی کرده همیشه نیز به آن پایبند باشد. بدون در نظر گرفتن وجه مثبت یا منفی اظهارات عباسی، درخواست این است که بهتر بود وزارت اطلاعات با کمی بردباری، خودداری و شکیبایی نسبت به این مسئله وارد می‌شد.

*سعه صدر وزارت اطلاعات

در سال‌های پس از انقلاب بارها شاهد توهین و افترا به خادمان خدوم وزارت اطلاعات یا همان سربازان گمنان امام زمان (عج) بوده‌ایم. از این جمله می‌توان به تهمت انفجار حرم امام‌رضا در روز دوشنبه ۳۰ خرداد سال ۱۳۷۳، مصادف با عاشورای حسینی توسط وزارت اطلاعات اشاره کرد. این مساله نشان می‌دهد یاران وزیر اطلاعات بدور از هر گونه حاشیه سازی به دنبال انجام وظایف صحیح امنیتی و اطلاعاتی خود بوده‌اند.

پیگیری‌های خبرگزاری فارس حاکی از این است که این شکایت از سوی وزارت اطلاعات بوده نه حجت الاسلام محمود علوی در قامت وزیر اطلاعات. روز گذشته بود که روح الله مومن نسب از فعالان رسانه‌ای اعلام کرد: «به وزیر اطلاعات پیام دادم و به ایشان عرض کردم: دوستانه و برادرانه پیشنهاد می‌کنم رسماً شکایت خود را از آقای حسن عباسی رو پس بگیرید.» آقای علوی پاسخ دادند: «سلام علیکم بنده شکایت نکرده ام اهل شکایت هم نیستم مانع اقدام مرکز حقوقی وزارت هم نمیتوانم بشوم به آنها هم گفته بودم پس از حکم دادگاه تجدید نظر عفو کنید بهتر است ولی خبر حبس ایشان را شنیدم». «این پیام‌ها را با اجازهٔ خودشان منتشر می‌کنم ولی سؤال اساسی این‌جاست که: چرا آقای حسن عباسی هنوز در بند است؟»

*توضیحات وزارت اطلاعات

همچنین در توضیحات مدیرکل حقوقی وزارت اطلاعات درباره حبس حسن عباسی تاکید شده بود که «وزارت اطلاعات با استناد به یکی از تعریضات ایشان که وی در سخنرانی مدعی گردیده بود: نیت وزارت اطلاعات ایجاد تغییر و تحول در نظام بوده و همچنین مدعی گردیده بود وزارتخانه متبوع با کانال ضد نظام در ارتباط می باشد و ... ، این وزارتخانه نسبت به طرح شکایت نزد مرجع قضایی اقدام و پس از طی تشریفات رسیدگی بر اساس موازین قانونی، نهایتاً رأی محکومیت نامبرده در مرحله بدوی رسیدگی توسط شعبه محترم رسیدگی کننده صادر و رأی مزبور با توجه به تجدید نظر خواهی مشارالیه در مرحله تجدید نظر نیز مجدداً رسیدگی و محکومیت ایشان با حکم شعبه تجدید نظر رسیدگی کننده قطعی گردیده و قاعدتاً حبس ایشان در راستای شکایت وزارت اطلاعات و اجرای حکم قطعی صادره از مقام محترم صالح قضایی، توسط مراجع ذی صلاح صورت گرفته است.»

* راه اندازی پویش مردمی آزادی حسن عباسی در خبرگزاری فارس

از ابتدای انتشار خبر دستگیری رئیس «اندیشکده یقین»، واکنش‌های بسیاری به این موضوع ایجاد شد. در همین راستا، پویش مردمی با عنوان «پیگیری آزادی استاد حسن عباسی»  ضمن درخواست از وزیر اطلاعات به منظور تلاش برای آزادی این جانباز جنگ تحمیلی، خواستار خویشتن داری دولت در برخورد با منتقدین نیز شده است.

این پویش که در خبرگزاری فارس ثبت شده است گویای درخواست جمع کثیری از علاقه مندان به این جانباز جنگ تحمیلی است، از این رو فارغ از اظهارات حسن عباسی درخواست مردم  از وزیر اطلاعات به عنوان یک شخصیت فرهنگی این است که حداقل طبق نظر شخصی خودش که تاکید داشته اهل شکایت نیست و قرار بوده پس از صدور رای نهایی این فعال سیاسی مورد عفو قرار گیرد از معاونت حقوق وزارت‌خانه تحت امر خود بخواهد در این موضوع ورود و موجبات آزادی حسن عباسی را فراهم کند.

ارسال نظرات