فرمانده نیروی دریایی سپاه روایتی از دیدارش با فرمانده قرارگاه دریایی فرانسه در منطقه را روایت کرد.
کد خبر: ۹۱۶۶۶۴۸
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی که در سالن همایش‌های صدا و سیما  برگزار شد، با اشاره به اهمیت منطقه خلیج‌ فارس از گذشته تاکنون ، گفت: با پیدایش نفت و گاز در خلیج‌ فارس، پای انگلیسی‌ها و سپس آمریکایی‌ها به منطقه خلیج‌ فارس باز شد و تا به امروز نیز ادامه دارد.

دریادار تنگسیری اهمیت خلیج‌ فارس را راهبردی دانست و گفت: اهمیت اقتصادی و انرژی این منطقه استراتژیک یکی از موارد مهم محسوب می‌شود. امنیت در خلیج‌ فارس نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ایران با دارا بودن طولانی‌ترین مرز با خلیج‌ فارس و بیشترین تعداد جزایر، پیام صلح و دوستی و ثبات در خلیج‌ فارس را به همسایه‌ها اعلام می‌کند.

وی افزود: ما به سران کشورهای منطقه خلیج‌ فارس در نشست‌هایی که در عمان، قطر و امارات داشتیم اعلام کردیم که  هفت کشور جنوبی خلیج‌ فارس به همراه ایران می‌توانند امنیت پایدار در منطقه ایجاد کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه  با بیان اینکه آبراهه‌هایی که از شمال و جنوب جزایر ایران و در ورودی خلیج‌ فارس وجود دارد مطمئن هستند، تصریح کرد: آبراهه ورودی خلیج‌ فارس که در کنار سواحل ایران قرار دارد، عمیق‌ترین و امن‌ترین آبراه است و ما بارها پیام امنیت را به کشورهای همسایه اعلام کرده‌ایم.

به گفته دریادار تنگسیری، حضور بیگانگان در خلیج‌ فارس ناامنی را به دنبال دارد و بیگانه دلش نمی‌سوزد که در منطقه آتش به پا شود.

وی در ادامه اظهار کرد: حضور بیگانگان در منطقه به گونه‌ای است که می‌خواهند به کشورهای حوزه خلیج‌ فارس دیکته کنند که ما سلاح داریم و شما نیاز به خرید سلاح از ما دارید. آمریکا و انگلیس به دنبال فروش سلاح به کشورهای منطقه هستند ، اما ایران امنیت را در تنگه هرمز برقرار کرده و این امنیت را بارها به همسایگان خود اعلام کرده است علاوه بر این ما قادر به تأمین امنیت با همگرایی کشورهای منطقه هستیم.

دریادار تنگسیری  جمهوری اسلامی ایران را پرچمدار امنیت در خلیج‌فارس، دریای عمان و اقیانوس هند توصیف و تصریح کرد: در منطقه‌ای که نفت و گاز آن مورد نیاز کشورهای صنعتی است، ایران می‌تواند امنیت را تأمین کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه  در ادامه اظهار کرد: در محفلی در قطر، فرمانده قرارگاه دریایی فرانسه در منطقه، خواستار برگزاری نشستی با ما شد و در آن نشست گفت که ما در خلیج‌فارس برای شما به دنبال امنیت هستیم. من در پاسخ به او گفتم که ناامنی را شما ایجاد کردید. شما به صدام سلاح دادید وگرنه خلیج‌فارس به خودی خود محل امنی است.

وی ادامه داد: همچنین به این فرمانده فرانسوی اعلام کردم که شما در همایش دو موضوع را مطرح کردید که من به آن انتقاد دارم؛ یکی اینکه چرا تقابل مذهبی را مطرح کردید و اینکه چرا از نام جعلی به جای خلیج فارس نام بردید که وی اعلام کرد اشتباه کرده‌ایم. می‌بینید که اینها در محافل عمومی حرف خود را می‌زنند اما در محافل خصوصی می‌گویند اشتباه کرده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه بیگانگان قطعاً به عنوان دشمن اسلام وارد منطقه می‌شوند، اظهار کرد: بیگانگان برای مشروعیت بخشیدن به حضور نامشروع خود در منطقه، دشمن‌تراشی می‌کنند و ایران را به عنوان دشمن کشورهای منطقه مطرح می‌کنند.

دریادار تنگسیری تصریح کرد: دو نیروی نظامی دریایی ارتش و سپاه را یک رهبر الهی فرماندهی می‌کند و دوش به دوش هم امنیت پایدار را در خلیج‌فارس و دریای عمان تأمین کرده‌اند. وقتی با لباس سپاه در مقابل همسایگان حاضر می‌شویم، به ما می‌گویند شما قهرمان هستید چون در مقابل استکبار ایستاده‌اید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در دوران جنگ تحمیلی ناو ساموئل رابرتز را غرق کردیم و کشتی بریجتون را که مظهر آمریکایی‌ها بود مورد اصابت قرار دادیم. تاکنون سه‌ فروند کشتی انگلیسی با احتساب نفتکش آخر و دو کشتی آمریکایی را در دریا به زانو درآورده‌ایم و برای اولین‌بار در طول تاریخ دریانوردی در مدیترانه حاضر شدیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان از خلیج فارس به عنوان آبراهی بسته با وسعت 250 هزار کیلومترنام برد و گفت: اگر یکی از ناوهای اتمی که سوخت هسته‌ای دارند، دچار مشکل شود، همسایگان ما با چالش تأمین آب  برای سال‌های سال  روبرو خواهند شد.

ارسال نظرات