فرمانده سپاه ناحیه سلمان شهرستان رشت:

برپایی ۶۰ صندوق قرض‌الحسنه مسجد محور در سنگر و کوچصفهان

فرمانده سپاه ناحیه سلمان شهرستان رشت ترویج سنت قرض‌الحسنه بدور از سیستم بانکداری فعلی را از اهداف برپایی صندوق‌های قرض‌الحسنه در مساجد دانست و گفت: تاکنون ۲۹ صندوق قرض‌الحسنه در سطح مساجد سنگر و کوچصفهان راه‌اندازی شده که تا پایان سال به ۶۰ صندوق میرسد.
کد خبر: ۹۱۶۷۱۳۵
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
سرهنگ نقدپور در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در رشت ضمن تبریک فرا رسیدن دهه امامت و ولایت اظهار داشت: امیدواریم این دهه، دهه‌ی قربانی کردن هوای نفس و یاد گرفتن درس پیروی از ولایت باشد.

فرمانده سپاه ناحیه سلمان شهرستان رشت با بیان اینکه در احادیث و روایات حضور در مساجد بسیار تاکید شده است خاطرنشان کرد: نماز و مسجد باعث هراس دشمنان از مسلمین است.

نقدپور با تاکید بر اینکه اگر جوانان و نوجوانان به گرمی در مساجد حضور پیدا کنند بسیاری از هجمه‌های فرهنگی و روانی دشمن خنثی می‌شود افزود: مساجد باید کانون بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و خدمات‌رسانی.

وی با اعلام اینکه اولویت سپاه و بسیج اجرای برنامه‌های گوناگون در مساجد است ابراز داشت: ارکان مسجد تاثیر به سزایی در جذب مردم و جوانان دارند و به طور مثال در حال حاضر تمرکز طرح صندوق‌های قرض‌الحسنه بر مساجد است.

فرمانده سپاه ناحیه سلمان شهرستان رشت با اعلام اینکه تاکنون ۲۹ صندوق قرض‌الحسنه در سطح مساجد سنگر و کوچصفهان راه‌اندازی شده است عنوان داشت: تا پایان سال ۶۰ صندوق قرض‌الحسنه در مساجد این دو بخش دایر می‌‌شود.

وی با‌ اشاره به اینکه ترویج سنت قرض‌الحسنه بدور از سیستم بانکداری فعلی از اهداف برپایی صندوق‌های قرض‌الحسنه در مساجد است افزود: اعطاء تسهیلات به منظور رفع مشکلات معیشتی و ایجاد اشتغال از اولویت این صندوق‌هاست.

نقدپور با بیان اینکه مساجد چه در صدر اسلام و چه در دوران انقلاب نقشی مهم و حیاتی داشتند تصریح کرد: اعزام رزمندگان و پشتیبانی از جبهه‌ها در هشت سال دفاع مقدس از فعالیت‌های انکار نشدنی مساجد است.

وی در پایان تحقق جامعه‌اسلامی را از مطالبات دائمی رهبر انقلاب دانسته و تاکید کرد: پیگیری فعال شدن مساجد در محلات و تشکیل ستاد امور مساجد در دو بخش سنگر و کوچصفهان از کارهای اساسی انجام شده به جهت رونق مساجد در سطح این ناحیه است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات