استادحوزه و دانشگاه در مراسم جشن عید غدیر سپاه کربلا:

درسی که ایران از واقعه غدیر گرفت،شکستن شاخ ابرقدرتها بود

حجت الاسلام طاهری با تاکید براینکه  ایران با درسی که از واقعه غدیر گرفت،شاخ ابرقدرت ها را شکست، یادآور شد: بفرموده امام راحل آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
کد خبر: ۹۱۶۷۲۶۱
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری استادحوزه و دانشگاه صبح امروز در مراسم جشنی که به مناسبت عدیرغدیر در سپاه کربلا برگزار شد ، ضمن تبریک ایام دهه ولایت و امامت به تشریح واقعه  غدیر پرداخت و اظهار کرد: اگر زندگانی رسول الله(ص) را مورد بررسی و مطالعه قرار بدهیم ، دوره 23 ساله بعد از بعثت پیامبر(ص) یکی از مهم ترین فرازهای تاریخ جهان است . دوره ای  که همراه با مشقت و سختی و نیز جنگ های مختلفی همراه بود.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به اینکه پیامبر(ص) مامور به ابلاغ حکم خدا به مردم در سال آخر عمرشان بودند، افزود:مهم ترین عبادات اسلامی حج بود و در جریان حج و در روز عرفه جبرئیل بر پیامبر(ص) نازل شد تا حکم خدا را به پیامبر ابلاغ کند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان این مطلب که در  حجه الوداع  120 هزار نفر پیامبر(ص) را  همراهی می کردند، اضافه کرد: رسول خدا مهم ترین سخنی که در روز غدیر به مردم گفتند مساله مهم ولایت بود و از همین رو حکم خدا « من کنت مولا فهذا علی مولا» را  به مردم ابلاغ و حضرت امیرالمومنین علی(ع) را بعنوان جانشین خدا و حجت و ولی خدا به مردم معرفی کردند.

به گفته استاد حوزه و دانشگاه یکی از بخش های مهم سخنان رسول خدا  در روز غدیر ، راجب به ائمه بعد از امیرالمومنین علی(ع) و وعده بزرگ الهی که قران به آن بشارت داده بود،ظهور آخرین امام از نسل امام علی(ع)، حضرت حجت (اروحناه له فداه) می باشد که بر کل شرک و کفر غلبه کرد ه و اسلام را  پیروز بر همه ادیان می کند.

حجت الاسلام طاهری  در  ادامه با تصریح بر اینکه بعد از ابلاغ پیامبر(ص) ، دسته دسته مردم  با امام علی(ع) بیعت کردند اما یک روزی بیعت خود را شکستند، متذکر شد: باید مواظب باشیم دست بیعت و عهدی که با امام و شهدا و رهبری داده ایم را نشکنیم و امام را تنها نگذاریم .

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یک عده امیرالمومنین علی(ع) را تنها گذاشتند و شعار « ما اهل کوفه نیستیم  علی تنها بماند»  بیانگر آن واقعیت تاریخی است، تاکید کرد:  تاریخ تکرارشدنی است ولی مردم شیعه ایران این بخش تاریخ را تکرار نخواهند کرد.

حجت الاسلام طاهری در بخش دیگری از سخنان خود صبر و استقامت را کلید پیروزی دوران مشقت بار پیامبر اسلام برشمرد و با بیان اینکه  اگر استقامت نبود آن روز مکه به دست پیامبر (ص) فتح نمی شد، خاطرنشان کرد:اگر استقامت 8 ساله دفاع مقدس نبود امروز ایران در یک جنگ شدید اقتصادی ، در منطقه غرب آسیا و دنیا مقتدر نبود که هرروز  شاهد هستیم بر اقتدار و عزت ایران افزوده تر می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این مطلب که سپاه  افتخار دارد که در همه دوره های تاریخ انقلاب اسلامی همراه و هماهنگ با رهبری انقلاب است و مانند مالک اشتر عمل می کند، گفت:امروز اگر نبود همراهی سپاه با ولایت و رهبری نمیتوانستیم در غرب آسیا و دنیا  در برابر جاهلیت مدرن ایستاده و حرف اول را بزنیم.

حجت الاسلام طاهری با تاکید براینکه  ایران با درسی که از غدیر گرفت، شاخ ابرقدرت ها را شکست، یادآور شد: بفرموده امام راحل آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها