در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی صورت گرفته است؛

اعطای بیش از 3 هزار و 800 فقره تسهیلات اشتغالزایی روستایی/بانک سینا پیشگام در رونق اشتغال روستایی

بانک سینا در راستای عمل به وظایف اجتماعی و کمک به وضعیت اشتغال روستایی و بهبود شرایط معیشتی روستاییان کشور در سال رونق تولید نسبت به اعطای 3 هزار و 800 فقره تسهیلات اشتغالزایی به روستائیان اقدام کرده است.
کد خبر: ۹۱۶۷۸۸۳
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

گروه اقتصادی _ خبرگزاری بسیج؛ مقدمه: سرمایه اجتماعی، موضوعی بین رشته ای است که نقش آن تسهیل ارتباطات انسانی است. سرمایه اجتماعی از قدیم الایام در روابط اجتماعی و کنش های مردم وجود داشته است ولی تنها تفاوتش با مفهوم امروز آن، در حقیقت داشتن یک رویکرد و یک قالب علمی است. نقش سرمایه اجتماعی در ارتباطات انسانها به مثابه ی چسب اجتماعی است که با حلقه ی وصل، این گونه ارتباطات را محکمتر نگه می دارد.

از سوی دیگر طی سالهای متمادی، بانکها در خدمت تسهیل مبادلات پولی و ارائه مجموعه متنوعی از خدمات اقتصادی و مالی بوده اند. لذا ایفای نقش صحیح و اثرگذار مسئولیت اجتماعی بانک ها می تواند در افزایش اعتماد عمومی مشتریان موثر باشد.

بررسی این موضوع در نظام بانکی با توجه به نقش مهم آن در حل مسائل اجتماعی لازم و ضروری به نظر رسیده و ایجاد بانکداری اجتماعی بعنوان رویکردی جدید در زمینه بانکداری و حل بحران های اقتصادی کشور می تواند مثمر ثمر واقع شود . بانکداری اجتماعی، ترکیبی از روندهایی مانند تاسیس موسسه های اجتماعی – فرهنگی ، عملکردهای محیطی ، وام دهی و برنامه ریزی مالی توسط شبکه های اجتماعی و خدمات و تولیدات بانکی است. در واقع بانکهای اجتماعی می کوشند از اعمالی سود بجویند که برای اجتماع نیز مزیت آفرینی کنند. در نهایت بانکداری اجتماعی نقش مهمی در توسعه فرهنگ ، سیستم ارتباطی ، بازارها و ساخت و ساز دارد که قسمت عمده ای از ایفای مسئولیت اجتماعی سازمانی مهم چون بانک را پوشش خواهد داد.

گزارش بسیج حاکی از آن است که بانک سینا در راستای عمل به وظایف اجتماعی خود و کمک به وضعیت اشتغال آفرینی روستایی و بهبود شرایط معیشتی روستاییان کشور اقدام به اعطای تسهیلات اشتغال روستایی کرده است.

بانک سینا در راستای حمایت از اشتغال روستاییان تا سقف 2.5 میلیارد تومان تسهیلات اعطا می کند که در این طرح نیز معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری و همچنین بنیاد علوی مشارکت داشته و بخشی از سود تسهیلات اعطایی(هر یک 5 درصد) را این نهادها متقبل می شوند. شایان ذکر است که تاکنون حدود سه هزار و 5۰۰ طرح واجد شرایط اعطای وام اشتغال روستایی بالغ بر 14 هزار میلیارد ریال در بانک سینا مصوب شده که پیش بینی می شود در این طرح ها بیش از ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر از جوانان با انگیزه و روستایی کشور مشغول به کار شوند.

گفتنی است این تسهیلات با بازپرداخت 8 درصد جهت مشتریان می باشد. بدیهی است که ایفای مسئولیت های اجتماعی توسط بانک ها می تواند گام نوینی در جهت بهبود وضعیت پرمخاطره اقتصادی امروزی باشد. گامی که با علم و فناوری جدید، بانک ها را همنشین سفره های مردم کرده و تسهیلات به موقع بانکی را در جهت رونق به اشتغال روستایی که دغدغه ای فراگیر در کشور است به کار گیرد.

ارسال نظرات