۲۰۰ هزار نفر لرستانی استعداد فشار خون دارند

رئیس علوم پزشکی لرستان گفت: بر اساس داده‌های این طرح از ۸۰۰ هزار لرستانی بالای ۳۰ سال حدود ۲۰۰ هزار نفر لرستانی استعداد فشار خون داشتند و ۷۴ هزار نفر نیز به این بیماری مبتلا بودند.
کد خبر: ۹۱۶۸۶۱۰
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمدرضا نیکبخت امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان بیان کرد: برای داشتن جامعه‌ای سالم باید علاوه بر حوزه درمان در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی اقدامات بسیاری توسط مسئولان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه طرح ملی فشار خون به خوبی در لرستان انجام شد، افزود: بر اساس داده‌های این طرح از 800 هزار لرستانی بالای 30 سال حدود 200 هزار نفر لرستانی استعداد فشار خون داشتند و 74 هزار نفر نیز به این بیماری مبتلا بودند.

رئیس علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: در حادثه سیل لرستان حدود 35 هزار نفر ویزیت شدند علاوه بر این 552 تیم بهداشتی درمانی به صورت شبانه‌روزی در این مناطق به ارائه خدمت به مردم می‌پرداختند.

نیکبخت با اشاره به اینکه مهمترین برنامه سازمان علوم پزشکی در سال جاری اجرای  طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع است، تصریح کرد: در راستای اجرای طرح نظام ارجاع تا کنون برای بیش 90 درصد مردم لرستان پرونده درمانی تشکیل داده‌ایم. 

 وی با بیان اینکه با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا یک قرارگاه مقابله با آسیب‌های تحریم در استان تشکیل داده‌ایم، خاطرنشان کرد: در حوزه دارو به ندرت کمبود دارو در کشور وجود دارد و برای این داروها نیز جایگزین وجود دارد.

نیکبخت در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: مرکز تحقیقات علوم پزشکی لرستان بین 350 مرکز کشور در جایگاه شانزدهم  قرار دارد و این نشان‌دهنده جایگاه علمی مجموعه علوم پزشکی است. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات