فعالیت قابل تقدیر بانک ایران زمین در سال رونق تولید؛

حمایت از کاهش واردات با راه اندازی خط تولید فولاد اکسین اهواز

بانک ایران زمین در راستای مأموریت های خود با هدف رونق چرخه ی تولید و کاهش وابستگی کشور به واردات بی رویه، از بهره برداری خط تولید جدید شرکت فولاد اکسین اهواز حمایت می کند.
کد خبر: ۹۱۷۰۶۲۸
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

گروه اقتصادی - خبرگزاری بسیج؛ مقدمه: رشد نرخ دلار در سال گذشته و جاری و اختصاص ارز دولتی برای واردات باعث شده تمایل به واردات با رشد قابل توجهی روبرو شود تا از منافع حاصل از ما به التفاوت نرخ ارز دولتی با آزاد از طریق واردات عاید عده ای خاص شود. این موضوع بی شک البته به اقتصاد کشور زیان وارد کرده و می تواند به واردات کاذب نیز منتهی شود که در نتیجه آن، تولید و اشتغالزایی کشور را با چالش جدی روبرو می کند. اما بانک های کشور در این بین می توانند به عنوان ناجی تولید و کاهش واردات ، اقتصاد کشور را از وابستگی رها کنند.

در هر نظام اقتصادي بخشهاي مالي و حقيقي به عنوان مكمل يكديگر عمل مي نمايند. عدم كارآيي هريك، ناكارآيي ديگري را به دنبال دارد. در كشورهاي توسعه يافته، بخشهاي مالي و حقيقي ارتباط معنا داري با يكديگر دارند به خصوص بخشي از فعاليتهاي مالي كه به تجهيز منابع و هدايت آن به سوي طرحهاي سرمايه گذاري مي پردازد، تاثير بسزايي در رشد بخش حقيقي دارد. در واقع این بانک ها و موسسات پولی و مالی هستند که با هدایت سرمایه ها و دارایی های خود در تولید و رونق اقتصادی کشور نقش به سزایی ایفا می کنند.

در نظام اقتصادی کشورمان نیز بانک ها در حقيقت بار اصلي نظام مالي را بردوش کشیده و نقش تعيين كننده اي در هدايت منابع به سمت توليد و ايجاد ارزش افزوده در اقتصاد دارند. آنها با فعاليت هاي بي وقفه خود در تجهيز منابع مالي كوتاه مدت و بلندمدت (پس اندازهاي خرد اشخاص) در پايين آوردن خطر سرمايه گذاري، تخصيص بهينه منابع، كاهش هزينه هاي معاملاتي و در نهايت رشد و رونق اقتصادي كشور نقش اساسي ايفا مي نمايند.موسسات مالي و اعتباري به عنوان يك نهاد مالي غير بانكي، موسساتي هستند كه به عنوان واسطه وجوه در بازارهاي مالي به فعاليت مي پردازند.

اما در بین صنایع و بخش های تولیدی کشور؛ صنعت فولاد از اهمیت بیششتری برخوردار است و با توجه به سرمایه های عظیم نفت و گاز در ایران و امکان سودآوری و جذب سرمایه های بین المللی در انتقال و فروش این نوع کالاها، رونق چرخه تولید فولاد کشور از جایگاه بسزایی برخوردار است.

گزارش بسیج حاکی از آن است که بانک ایران زمین در راستای مأموریت های خود با هدف رونق چرخه ی تولید و کاهش وابستگی کشور به واردات بی رویه، از بهره برداری خط تولید جدید شرکت فولاد اکسین اهواز حمایت کرده است.

بر همین اساس بهره برداری از خط تولید انواع ورق های API محیط ترش مورد مصرف در صنایع نفت و گاز چهارشنبه بیست و سوم مرداد 98 با حضور دکتر دهقانی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت، مهندس ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین و مدیریت شعب استانهای خوزستان و لرستان بانک ایران زمین در شرکت فولاد اکسین خوزستان برگزار شد.

همچنین در این پروژه گشایش LC جهت تولید ورق مذکور در شرکت فولاد اکسین اهواز توسط بانک ایران زمین انجام شده است.لذا بهره برداری از خط تولید ورق API محیط ترش در شرکت فولاد اکسین با حضور مدیر شعب استان های خوزستان و لرستان بانک ایران زمین، رئیس شعبه مرکزی این بانک و جمعی از مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.

با آشنایی اندک از اهمیت فولاد در رشد و توسعه سایر بخش های اقتصادی و فنی، به خوبی این موضع روشن می شود که توجه به فولاد به عنوان  یکی از مواد اولیه صنایع و ساخت وساز، تاثیرات شگرفی بر امر رونق سایر بخش های اقتصادی نیز خواهد داشت.

بدین ترتیب، حمایت از فولاد کشور، گامی بلند در جهت رونق تولید و اشتغال در کشور خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار