استاد حوزه و دانشگاه:

نفوذ جریانات انحرافی عامل شهادت امام حسین(ع) بود

آیت الله نجم الدین طبسی، نفوذ جریانات انحرافی در جامعه اسلامی را عامل شهادت امام حسین علیه السلام و سایر معصومین علیهم السلام دانست.
کد خبر: ۹۱۷۱۳۰۶
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سومین روز سوگواری دهه اول محرم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد از ساعت 6:30 صبح با قرائت زیارت پرفیض عاشورا و سخنرانی آیت الله نجم الدین طبسی، استاد حوزه و دانشگاه و ذکر توسل به ساحت شهدای کربلا و نوحه خوانی و سینه زنی برگزار شد.

آیت الله نجم الدین طبسی در ادامه مباحث خود به تبیین نقش و اهمیت نفوذ جریانات انحرافی در جامعه اسلامی پرداخت و گفت:  یهودیان در پشت پرده ترور انبیاء عظام و ائمه معصومین و واقعه کربلا نقش داشتند.

وی با اشاره به آیه شریفه 84 سوره بقره "و اذ اخذنا میثقكم لا تسفكون دماءكم و لا تخرجون انفسكم من دیاركم ثم اقررتم و انتم تشهدون" ، به تأسی از روایت امام عسکری علیه السلام از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلام ، به شرح بدعهدی و پیمان شکنی یهودیان در طول تاریخ پرداخت.

استاد حوزه و دانشگاه، پیمان شکنی یهودیان در عصر تورات و بعد از آن را یادآوری کرد و افزود: ارتباط بنی امیه با یهودیان بر اساس اسناد بسیار زیادی مشخص گردیده و دست یهودیان پشت پرده جریان قتل امام حسین علیه السلام و این خشونتی که نسبت به اهلبیت علیهم السلام وارد شده نیز دیده می شود.

آیت الله نجم الدین طبسی، گفت: جریان انحرافی خطرناکی که وارد جبهه اسلام شد و مربوط به یهودیان است؛ زیرا آنها به هیچ قول و قراری پایبند نیستند و هیچ سخنی راجز زبان زور نمی پذیرد؛ زیرا آنان اعتقاد دارند هر آنچه دست ماست، از آن خودمان است و آنچه هم نزد شماست نیمی مال ماست. و اینگونه است که با تکرار این مطلب می خواهند آنچه مال دیگران است را از آن خود کنند.

وی، به یکی از جنایات یهودیان در کشتن 70 پیامبر خدا در فاصله زمانی اذان صبح تا طلوع آفتاب اشاره کرد و افزود: از منظر روایت پیامبر اکرم برخی نیز در امت اسلام در زمره یهودیان قرار دارند؛ زیرا عملکرد آنها همچون یهودیان است.

آیت الله نجم الدین طبسی، ادامه داد: گروهی هستند که از مسلمانان تندتر نیز شعار می دهند؛ ولی برترین خاندان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام و پاکان امت اسلام را ترور می کنند و می کُشند.

وی، گفت: حتی پشت پرده ترور امام مجتبی و امام علی علیه السلام نیز یهودیان قرار داشتند. اینان با نفوذ در بین امت اسلام و گرفتن مسئولیت در جامعه اسلامی، به دنبال تغییر باورهای مردم و انحراف شریعت از اهداف اصلی آن هستند.

استاد حوزه و دانشگاه، به حوادث عصر ظهور نیز اشاره کرد و افزود: در زمان ظهور نامی از دولت یهود وجود نخواهد داشت زیرا یاران امام زمان (عج) به جنگ آنها رفته و آنان را به آتش جهنم می فرستند.

آیت الله نجم الدین طبسی، بنی امیه را جریان انحرافی خطرناکی دانست که با نفوذ در بین مسلمین، سال اول رهبری جامعه اسلامی را هدف گرفته و به شهادت رساندند و در سال دوم جنایت محاصره مدینه و بحث جهاد نکاح و تجاوز به نوامیس مسلمانان و فاجعه حرّه را رقم زدند و در سال بعد نیز مکه و خانه کعبه را با منجیق به توپ بستند که در زمان حکومت یزید و سال 62 هجری قمری بود.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان با ذکر توسل به ساحت شهدای کربلای معلی، توبه حرّ را یادآوری کرد و گفت: اولین شهید واقعه کربلا در روز عاشورا، حرّ بود که توبه کرد و با ابراز ندامت و پشیمانی نزد حضرت امام حسین علیه السلام و اهلبیت و حضرت زینب سلام الله علیها، اجازه ورود به میدان نبرد گرفت و  در راه دفاع از اسلام و امام زمان خویش به شهادت رسید.

ذکر روضه، نوحه خوانی، سینه زنی و صرف صبحانه نذری از دیگر برنامه های سوگواری سومین روز محرم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار