خبرهای داغ:
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری:

اولین درس عاشورای امام حسین(ع) استکبارستیزی است

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اولین درسی که امروز ممالک اسلامی باید از عاشورای امام حسین(ع) بگیرند درس استکبارستیزی است.
کد خبر: ۹۱۷۲۲۱۲
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶

اولین درس عاشورای امام حسین(ع) استکبارستیزی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی در اجتماع بزرگ عاشورائیان استان همدان در استقبال از پرچم حرمین شریفین امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) با عنوان «بوی پیراهن یوسف»، اظهار داشت: خدا را شاکریم که به ما امام حسین(ع) را عنایت کرد؛ همانطوری که قرآن کتاب هدایت است سیدالشهدا(ع) نیز چراغ هدایت است.

وی با بیان اینکه هر سال میلیون‌ها عاشق اباعبدالله الحسین(ع) در ایام محرم و به خصوص در ایام عاشورا رو به سیدالشهدا(ع) قدم برمی‌دارند، گفت: با این چراغ هدایت، هدایت می‌شوند، توبه می‌کنند و با مسائل دینی آشنا می‌شوند چراکه پیغمبر اکرم(ص) فرمودند حسین فرزند من است که دین، آئین و مکتب من توسط امام حسین(ع) باقی می‌ماند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ارادت به شعائر اسلامی یک بخش از وظیفه ما است، ابراز داشت: شعائر اسلامی و اظهار ارادت در مسائل دینی یکی از وظایف ما است و وظیفه مهم‌تر از آن، پیگیری اهداف امام حسین(ع) است که ببینیم امام حسین(ع) در چه راهی قدم برداشت.

وی ادامه داد: اولین درسی که امروز ممالک اسلامی باید از عاشورای امام حسین(ع) بگیرند درس استکبارستیزی است.

موسوی اصفهانی افزود: سیدالشهدا(ع) در مقابل مستکبر زمان خود یزید ایستاد و فرمود یزید مرا به شمشیر یا ذلت و بیعت و کنار آمدن با طاغوت دعوت کرده، اما درس من در مقابل طاغوت «هیهات من الذلة» است؛ و خدا نخواسته است ما با طاغوت کنار بیائیم و رسول خدا(ص) نخواسته ما دست در دست یزید بگذاریم.

وی تصریح کرد: این درس بزرگ و استکبارستیزی را ۴۰سال است که امت ما به لطف خدا و به برکت انقلاب و رهبری‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری از امام حسین(ع) آموخته است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جمهوری اسلامی در جبهه مقاومت در مقابل تمام تهدیدها ایستاده است و این درس بزرگی است که در هر عاشورایی و در هر محرمی برای ما تکرار می‌شود.

وی با بیان اینکه باید مراقب نماز خود باشید، عنوان کرد: ما حسینی‌ها باید مراقب نماز باشیم، باید مراقب پرداخت حقوق دینی، زکات، خمس و سایر حقوق باشیم.

موسوی اصفهانی ضمن تقدیر از مردم همدان در عمل به امربه معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: ما باید آمرین به معروف و ناهیان از منکر را پشتیبانی کنیم چراکه این خط سیدالشهدا(ع) است و نگوییم اثر ندارد؛ وظیفه ما گفتن است گاهی مؤثر می‌شود و اگر هم مؤثر نبود ما به وظیفه الهی خود عمل کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اطاعت از خدای متعال سرمشقی است که همه ما باید از امام حسین (ع) بگیریم، ابراز داشت: مسئله حجاب اختصاص به مجالس امام حسین(ع)، محرم، کربلا، مشهد و مراکز دینی ندارد؛ حجاب در اسلام در همه شرایط از نامحرم لازم است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات