خبرهای داغ:
معاون امور حقوقی دولت:

یکی از مشکلات دولت و حقوق عمومی عدم پایش اموال دولتی و عمومی است

معاون امور حقوقی دولت گفت: یکی از مشکلاتی که دولت و حقوق عمومی از آن رنج می‌برد عدم پایش اموال دولتی و عمومی است.
کد خبر: ۹۱۷۲۵۹۱
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸

یکی از مشکلات دولت و حقوق عمومی عدم پایش اموال دولتی و عمومی  استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فریدون نهرینی در کارگروه صیانت از حقوق شهروندی استان همدان ضمن تسلیت ایام ماه محرم، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که دولت و حقوق عمومی از آن رنج می‌برد عدم پایش اموال دولتی و عمومی است.

وی با اشاره به ایجاد سامانه اسناد مالکیت در راستای ارائه اسناد مالکیت توسط دستگاه‌ها گفت: پایش و نگهداری از اموال غیر منقول نیز بخش دیگری است.

معاون امور حقوقی دولت با اشاره به وجود اماکن و ابنیه‌های تاریخی در استان‌ها و ضرورت شناسایی و ثبت و سندسازی آنها گفت: برخی از این اماکن را کسی نمی‌شناسد و ثبت نیز نمی‌شوند که به راحتی نقل و انتقال از وجود آنها بی‌اطلاع است.

وی با بیان اینکه استان همدان نیز اماکن تاریخی دارد، ابراز داشت: این اماکن باید حفظ و نگهداری شود بنابراین باید پیش از آن، شناسایی شوند.

نهرینی با اشاره به حقوق شهروندی ابراز داشت: دانشجویان حقوق خیلی از این حقوق اطلاع ندارند که حقوق شهروندی چیست و این موضوع باید از مدارس شروع شود تا با این حقوق بنیادین آشنا شوند.

وی تصریح کرد: این نخستین و مهمترین اصل است و باید این حقوق ساده را به زبان ساده در دانشگاه‌ها ارائه داد و کانون وکلا مهمترین مرجع است که می‌تواند به کمک بیاید.

معاون امور حقوقی دولت با اشاره به سند توسعه نظام حقوقی عنوان کرد: سندی در حال تنظیم است که کارآمد بوده و در آینده منتشر می‌شود اما مشکل این سند این است که از عبارات و مفاهیم سهل و ممتنع برخوردار است و آسیب شناسی در این سند انجام می‌شود و در حال حاضر سند اجمالی تنظیم شده اما کامل نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات