حجت الاسلام عباسی گفت: زندگی سراسر نورانی و حکمت آموز امام حسین(علیه السلام) آکنده از درس و عبرت هایی است که نسل نوجوان و جوان باید با آنها آشنا شوند .
کد خبر: ۹۱۷۲۶۱۴
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

   به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری ؛ کارشناس امور مذهبی و دینی در جمع پایوران رسمی و وظیفه سپاه شهرستان سامان با بیان این مطلب که از بزرگترین درس های زندگی امام حسین(علیه السلام) درس آزادگی و آزاد اندیشی است  گفت: امروزه نیاز جامعه ما الگو قرار دادن سبک زندگی اسلامی به عنوان چراغ راه و شیوه زندگی است  لزوم بازگو کردن سبک زندگی امام حسین (ع) بایستی در دانشگاها و مدارس بازگو شود.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی در ادامه افزود: از دیگر درس های عظیم قیام امام حسین(علیه السلام) فهمیدن فلسفه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است در جامعه ایی که سنت زیبای امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود جامعه دچار آسیب و گناه می شود .

وی خاطر نشان کرد: بزرگترین درس زندگی امام حسین(علیه السلام) درس آزادگی و آزاد اندیشی است لذا زندگی سراسر نورانی و حکمت آموز امام حسین(علیه السلام) آکنده از درس و عبرت هایی است که نسل نوجوان و جوان باید با آنها آشنا شوند.

 این کارشناس مذهبی تصریح کرد: الگو گیری از سبک زندگی ائمه اطهار و علی الخصوص امام حسین (علیه السلام) سبب آگاهی بیشتر و در عین حال دور ماندن جامعه از گزند و حوادث و آسیب های اجتماعی است. جا دارد که مسئولین فرهنگی کشور هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و مقاومت را در کتب درسی و دانشگاهی گسترش دهند.

عباسی در پایان عنوان کرد: امروز که ما با تمام همت در مقابل اجانب ایستاده ایم اگر حاضر نیستیم لحظه ای از آرمان های بزرگ انقلاب عقب نشینی کنیم، به تاسی از اباعبدالله الحسین علیه السلام است. امروز اگر همه حول محور حضرت مقام معظم رهبری گرد آمدیم، برای تمسک به ولایت و رهبری است، برای این است که همه بتوانیم حول محور ولایت در خصوص پیشبرد اهداف نظام و مکتبمان پیش برویم؛ پس وظیفه ی سنگینی را همه ی ما داریم و امیدواریم بتوانیم با تمام وجود آنچه متعلق به ایام محرم است را با هر زبان و وسیله ای زنده نگه داریم و به نسل های بعدی منتقل کنیم.

ارسال نظرات