خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه بسیج عشایری استان لرستان :

عشایر نسبت به کشور و انقلاب ذی حق هستند/ مسائل فرهنگی؛ مهم‌ترین وظیفه نظام نسبت به عشایر

" سیاوش رستمی" : عشایر لرستان از پاک ترین وکارآمدترین قشر جامعه هستند که همه ادارات باید برای خدمات رسانی به آنها بسیج شوند
کد خبر: ۹۱۷۲۶۶۱
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

"سیاوش رستمی" فرمانده ناحیه بسیج عشایری استان لرستان در گفتگو با خبرنگار بسیج عشایری ، عشایر را مردانی بی ادعا و کم توقع دانست که در چالشهای نظامی و اقتصادی کشور همواره در صحنه بوده اند و از نظام مقدس اسلامی دفاع کردندو باید همه در خدمت به عشایر تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عشایر به دلیل پایبندی‌های اعتقادی و سنتی، همراهی شان با نظام و انقلاب و از همه مهم‌تر تولیدشان، که با توجه به جمعیت آن‌ها خدمات و تولیداتی که ارائه می‌دهند رده اول کشور می‌تواند باشد، قابل توجه هستند.

رستمی با تأکید بر اینکه عشایر نسبت به کشور و انقلاب ذی حق هستند، عنوان کرد: به همان میزانی که عشایر خدمت می‌کنند، نظام هم وظیفه دارد به این‌ها خدمت‌رسانی کند.

فرمانده ناحیه بسیج عشایری استان لرستان مسئله فرهنگی را مهم‌ترین وظیفه نظام نسبت به عشایر دانست و افزود: همه چیز در حال تغییر و تحول است و این تحول در زندگی عشایری هم تسری دارد بنابراین اگر ما پیش دستی نکنیم و آن خدمات فرهنگی لازم را به عشایر ارائه ندهیم دیگران به عشایر فرهنگ ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: اگر ما آن دین خودمان و حق مطلب را نسبت به عشایر ادا نکنیم، ماهواره، فضای مجازی، اینترنت و دنیای آلوده فرهنگ‌ساز آن‌ها می‌شود و فرهنگ سالم، زیبا، دل‌نشین ، متطاهر و لذت‌بخش عشایر از دست می‌رود.

رستمی با اشاره به اینکه زندگی معیشتی عشایر نیز متناسب با گذشت زمان تغییر می‌کند و مدرن می‌شود، اظهار کرد: باید به عشایر خدماتی ارائه شود تا زندگی مدرن آن‌ها در حالت کوچ باشد نه اینکه اصل کار مخدوش شود و از عشایر نشینی فارغ شوند و میزان تولید، اقتصاد مقاومتی و خودکفایی‌ها در کشور تحت تأثیر قرار گیرد.

وی عنوان کرد: اگر همین مدرن سازی برای عشایر صورت گیرد فرزندان این‌ها هم تشویق می‌شوند و این کار به آرامی رها نمی‌شود.

فرمانده ناحیه بسیج عشایری استان لرستان با بیان اینکه عشایر را باید همه جانبه دید و ما غفلت کرده‌ایم، اضافه کرد: کاری که در این ۴۰ سال باید نسبت به عشایر انجام می‌شد، نشده است و حق عشایر بیش از این‌ها بوده و هست و ذی حق هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به تغییر و تحولی که مدام و مستمر در فضاهای مجازی و ارائه خدمات به زندگی بشر می‌شود به عشایر نیز حالت عمق ماندگی دست می‌دهد لذا خدمات معیشتی و خدمات فرهنگی و امکانات لازم را باید برای آن‌ها فراهم کرد.

رستمی اظهار کرد: باید دستگاه‌ها هر کاری که می‌توانند  انجام دهند و نگذاریم که فرصت‌ها هدر بروند.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های بالادستی باید به‌طورجدی از زیرمجموعه هایشان مطالبه کنند و به گزارش اکتفا نکنند چرا که معمولا گزارش‌ها خیلی دقیق و عملیاتی نیستند.

فرمانده ناحیه بسیج عشایری استان لرستان خاطرنشان کرد: متأسفانه گزارش‌ها اعتمادساز نیست و  به آن‌ها گاهی نگاه بی‌اعتمادی است و گزارش‌ها معمولا واقعی نیستند، لذا دستگاه‌های بالادستی به گزارش‌ها اکتفا نکنند و با حضور میدانی، مطالبه جدی و کار فعال عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنند و خدماتی بیشتری به عشایر ارائه دهند.

ارسال نظرات