حزن و اندوه مردم کرج در شام غریبان سالار شهیدان

تجمع عاشوراییان همزمان با شام غریبان اباعبدالله الحسین(ع) همراه با سخنرانی علی اکبر رائفی پور در رجایی شهر کرج برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۳۲۷۱
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، مراسم شام غریبان خاندان امام حسین(ع) پس از نماز مغرب و عشا، در منطقه رجایی شهر کرج برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این مراسم اقدام به روشن کردن شمع کردند.

حزن و اندوه کرج در شام غریبان سالار شهیدان

در این مراسم عزاداران حسینی با در دست داشتن شمع‌های روشن اقدام به عزاداری در سوگ سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می‌کردند و اشک‌ریزان در مسیرهای مشخص شده حرکت کردند.

مراسم شام غریبان در منطقه رجایی شهر کرج به صورت صف‌های طولانی و با خواندن اشعار مربوط به غربت خاندان امام حسین(ع) پس از شهادت آن حضرت و اسیری در چنگال یزیدیان و طاغوتیان برگزار شد.

حزن و اندوه کرج در شام غریبان سالار شهیدان

در این مراسم دکتر علی اکبر رائفی پور سخنرانی و حاج احمد بابایی به شعرخوانی پرداختند.مراسم با مداحی و نوحه خوانی حاج محمد حیدری و کربلایی سید جواد عرب ادامه یافت.

رسم شام غریبان امام حسین(ع) در راستای همدردی با کودکان امام حسین(ع) انجام شد و عزاداران با روشن کردن شمع، به صورت نمادین راه را برای طفلان غریب شهدای کربلا که این ساعات در آغاز اسارت به سر می‌برند روشن کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها