خبرهای داغ:
استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان:

هنر بهترین ابزار برای ترویج معارف قرآنی است

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان گفت: هنر بهترین ابزار برای ترویج فرهنگ معارف قرآنی است و مسئولان باید نسبت به این موضوع توجه داشته باشند چرا که جوانان به هنر علاقه زیادی دارند.
کد خبر: ۹۱۷۳۵۷۲
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از ستاد خبری چهل و دومین مسابقات بین المللی قرآن کریم در اصفهان حجت الاسلام حمید الهی دوست در گفت‌وگویی با اشاره به میزبانی اصفهان در مسابقات قرآنی در خصوص راهکارهایی برای ایجاد انگیزه و پیوند بیشتر با قرآن کریم و بهره برداری بهتر از این مسابقات اظهار کرد: قرآن کریم نشانه محوریت کلام حق است و ما هیچ موضوعی را درعالم بالاتر از کلام حق نداریم و همواره به حبّ قرآن، قرائت، حفظ، تدبّر و عمل به قرآن دعوت شده است.

وی افزود: با توجه به محوریت آیات قرآن به عنوان ثقل اکبر و کلامی که به آن در برابر دشمنان اسلام تحدّی شده و لذا از همین رو باید به قرآن اهتمام ویژه ورزید و نسبت به تربیت افراد در زمینه‌های مختلف علوم قرآنی اهتمام داشت.

حجت الاسلام الهی دوست با بیان نقش و تأثیر ارگان‌ها و نهادهایی چون آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و سپاه در ترویج قرآن کریم در جامعه گفت: سازمان اوقاف نیز به عنوان نهاد متکفّل امور قرآنی، برای ترویج و تبلیغ بیشتر مسابقات قرآن کریم می‌تواند از راهکارهای عملی مانند پخش مستقیم برنامه‌ها از طریق صداوسیما، دعوت از اقشار مختلف و حضور در جلسات و پوشش خبری گسترده برای جذب بیشتر مخاطبان استفاده کند.

وی اضافه کرد: از طریق اطلاع رسانی‌های متعدد و به ویژه با دعوت از واعظان و مبلغان سرشناس می‌توان این رویداد قرآنی را به خوبی پوشش داده و تبلیغ کرد.

حجت الاسلام الهی دوست با تأکید بر لزوم توجه و انس بیشتر با قرآن کریم به مسئله مهجوریت این کتاب آسمانی در جامعه اشاره و تصریح کرد: طی سال‌های اخیر بحث قرآن محوری را پررنگ شده و به موضوع ثقل اکبر تاکید دارند و البته پس از انقلاب اسلامی کارهای مثبت و خوبی در این باره انجام شده، اما در عین حال هر فردی باید به نوبه خود سعی کند این مهجوریت را برطرف کند و انس بیشتری با قرآن کریم داشته باشد و به ویژهرسانه‌ها، واعظان، مبلغان و اساتید می توانند در این باره مؤثر باشند.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان خاطر نشان کرد: در زمینه هنری نیز می توان از موضوعات هنری قرآنی بهره برد و در این زمینه کارهایی مانند ترجمه نمایشی قرآن کریم و ضرب المثل های قرآنی که به صورت کتاب درآمده است از جمله کارهای هنری زیبایی بوده که انجام شده و بهترین راه برای جذب جوانان به قرآن کریم کارهای هنری و استفاده از رسانه‌ها است.

حجت الاسلام الهی دوست هم چنین به موضوع وقف قرآنی و نقش و رسالت روحانیون و مبلغان در این باره اشاره و عنوان کرد: از آنجایی که قرآن ثقل اکبر، کلام خالق و معجزه جاودانه پیامبر اکرم(ص) است و در روایات اسلامی به اهمیت جایگاه قرآن کریم تأکید شده و با توجه به جایگاه باعظمتی که قرآن کریم دارد، باید هر فردی که قادر است در زمینه سرمایه گذاری های وقفی، مالی و تبلیغی، نقش ایفا کند، چرا که همان گونه که اهل بیت(ع) در قیامت جایگاه شفاعت دارند، قرآن کریم نیز همین جایگاه را دارد و راه نجات جوانان و جامعه نیز انس بیشتر با قرآن کریم است.

گفتنی است چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم از 6 تا 11 مهر ماه در بخش برادران و از 11 تا 19 مهر ماه در بخش خواهران به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار