مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان :

رسالت امام سجاد(ع)معرفی اسلام نبوی و علوی به جامعه بود

مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه انصارالمهدی(عج) به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت جانسوز سید الساجدین حضرت زین العابدین(ع) با اشاره به اقدامات این امام همام در زمینه نشر دین اظهار داشت: رسالت امام سجاد(ع)معرفی اسلام نبوی و علوی به جامعه بود.
کد خبر: ۹۱۷۳۶۲۳
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج سید رضا مصطفوی ضمن عرض تسلیت ایام محرم به نقش امام سجاد (ع) در زنده نگه داشتن واقعه عاشورا اشاره و اظهار داشت: بزرگ مبلغ قیام عاشورا، حضرت امام سجاد (ع) با سخنرانی و خطبه‌های آتشین خود توانست نهضت حق طلبانه سالار شهیدان را از هجوم تحریف نجات بخشد و اینک بعد از گذشت پانزده قرن همچنان این قیام، پرشکوه و جاودانه است.

حجت الاسلام مصطفوی با اشاره به اینکه دین ستیزی و امام ستیزی از برنامه‌های بنی امیه بود بیان داشت: امام حسین (ع) برای رسیدن به هدف مهم به امر خداوند قیام نمود که این حماسه تاریخی دو مرحله داشت: مرحله اول روز عاشورا و مرحله دوم بعد از عاشورا بود لذا مرحله اول نهضت عاشورا بخشی از ماموریت بود و مرحله دوم از عصر عاشورا آغاز گردید و پرچم خونین عاشورا به دست امام سجاد (ع) برافراشته شد که ایشان مبارزات خود را در ابعاد گسترده‌ای آغاز نموده و از هر فرصتی در این راستا استفاده کرد وبا خطبه‌های آتشین خود به همراه حضرت زینب (س) چهره واقعی بنی امیه رسوا نمود.

وی با بیان اینکه سیاست و رسالت ائمه مشترک بوده و نحوه انجام رسالت متفاوت است افزود:اصل رسالت ائمه اطهار و امام سجاد (ع) معرفی اسلام نبوی و علوی به جامعه است.

مسئول سازمان بسیج طلاب با تاکید بر اینکه موقعیت امام سجاد (ع) بسیار سخت و پیچیده بود بیان داشت:رسالت امام (ع) در راستای بیداری جامعه اسلامی شناساندن اسلام حقیقی و موضوع امامت و ولایت و همچنین تشکیل حکومت اسلامی در دوران خفقان بنی امیه بود و یکی از مهم‌ترین عوامل ماندگاری و زنده ماندن فرهنگ عاشورا اقداماتی بود که اهل بیت امام حسین (ع) با محوریت امام سجاد (ع) انجام دادند.

وی یادآور شد: امام سجاد (ع) که راهبرد اصلی‌اشان ابلاغ پیام عاشورا بود؛ زمینه را نیز برای امامان بعدی برای تعمیق مبانی معرفتی و فقهی تشیع به عنوان اسلام راستین مهیا کردند.

گفتنی است اسوه علم و حلم، امام زین العابدین (ع) پس از یک عمر مجاهدت در راه خدا و پس از ابلاغ پیام عاشورا به جوامع بشری، به دست هشام و یا ولید بن عبدالملک مسموم و در ۲۵ محرم سال ۹۵ هجری قمری به شهادت رسید و بدن مطهرش را در کنار تربت پاک امام حسن مجتبی (ع) در بقیع به خاک سپردند.
ارسال نظرات