خبرهای داغ:

روایتی از شور و شعور حسینی در مسجدسلیمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مسجدسلیمان / مسجدسلیمان همزمان با دیگر نقاط کشور به برپایی مراسمات عزای سرور و سالار شهیدان در دهه محرم پرداختند و در این راستا با حضور پرشور اقشار مختلف مردم برنامه ها و آئین های متنوعی را درغالب برپایی هیئات مذهبی اجرا کردند.
کد خبر: ۹۱۷۳۹۰۶
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

سوگواری شب هشتم محرم ویژه برنامه عزاداری جوانان عاشورایی در تپه نورالشهدای منطقه نفتک

مردم عزادار مسجدسلیمان در این دهه در همه مساجد، تکایا و هیئات مذهبی این مراسمات را برپا داشتند علاوه براین در شب هشتم محرم ویژه برنامه عزاداری جوانان عاشورایی به یاد حضرت علی اکبر (ع) در جوار شهدای گمنام تپه نورالشهدای منطقه نفتک برگزارشد.
حضور دسته جات سینه و زنجیر زنی هیئات مختلف مذهبی شهرستان ، برپایی موکب عزاداری ، ایستگاه صلواتیاز جمله برنامه های اجرایی بود ضمن اینکه نمایش نمادین از ضریح و حرم حضرت اباعبدالله علیه السلام توسط عزادران حسینیه اعظم شوشتر با نوای گرم ذاکر اهل بیت حاج غلامرضا کوثریان شور وحال خاصی را به این محفل بخشید.
در این مراسم باشکوه جناب حجت الاسلام ایران رام با بیان راز ورمز حرکت بی بدیل حضرت ابی عبدالله علیه السلام در روز عاشورا به نقش و تاثیر این قیام در ایجاد روحیه امیدواری در جامعه شیعه پرداختند و افزودند: فتنه های آخر الزمان ایادی شیطان در کمرنگ کردن روحیه مقاومت وایستادگی در بین جوانان و علی اکبرهای خمینی راه به جایی نخواهد برد.

• تجمع عظیم جوانان عاشورایی در شهدای گمنام بی بیان

علاوه بر این هم زمان با این برنامه درنقطه دیگر شهرستان در تپه شهدای گمنام منطقه بی بیان ،مراسم تجمع عظیم جوانان عاشورایی با حضور پرشور جوانان و دسته های سینه زنی و زنجیر زنی هیئات مختلف مذهبی برگزارشد که مداحان اهل بیت نیز در وصف مصیبت های عاشورا به مرثیه سرایی و مداحی پرداختند .
در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه مسجدسلیمان در بخشی از سخنرانی خود اظهارکرد: مدافعین حرم برخواسته از همین هیئت های عاشورایی است و آن هایی که با این هیئت ها بیگانه اند به راحتی به این ملت خیانت می کنند.
وی افزود : عده ای از دشمنان با شبهه افکنی سعی در مخدوش کردن چهره واقعی محرم و امام حسین (ع) دارند وتلاش می کنند از این طریق به اسلام وارد می کنند.
امام جمعه مسجدسلیمان اضافه کرد: این افراد در بحث دین وآئین این شبهه را مطرح می کنند پیامبر ما باید از خود ما باشد پس اگر اینگونه باید باشد چرا یهودیان پیامبرشان از افریقا بوده
ویا حضرت مسیح چون در فلسطین بود پس فقط مربوط فلسطینی هاست و سایر کشور ها حق پیروی از آن را ندارند در این خصوص مردم باید آگاه باشند و برای پی بردن واقعیت به قران رجوع کنند.

حضور دانش آموزان در مجلس احلی من العسل

 

برنامه احلی من العسل ویژه شهادت حضرت قاسم بن الحسن (ع) همه ساله هم زمان با دیگر نقاط کشور در هفتمین روز محرم در مسجدسلیمان نیز اجرا شد.
این برنامه با همکاری ناحیه مقاومت بسیج و اداره اوقاف و امور خیریه ، آموزش و پرورش و با حضور مسئولین ، دانش آموزان و نوجوانان شهرستان در مسجدجامع نمره یک برگزارشد که نوجوانان به یاد نوجوان شهید کربلا حضرت قاسم بن الحسن (ع) و امام حسین (ع) و سایر شهدا ی این روز به عزاداری پرداختند.
محمد جابری معاونت فرهنگی اداره اوقاف شهرستان با اشاره به تجمع نوجوانان عاشورایی، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش انتقال پیام عاشورا و شهدای دشت کربلا به نسل نوجوان جامعه است.
معاونت فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف با بیان اینکه برگزاری همایش «احلی من العسل» اهداف دیگری هم دارد، گفت: الگوسازی برای نسل‌های نوجوان و جوان جامعه از سیره و زندگی ائمه معصومین (ع) از دیگر اهداف برگزاری این همایش است که سخنرانی، مداحی نوجوانان و برپایی نماز ظهر و عصر از جمله برنامه‌های این مراسم است.
وی تصریح کرد: «احلی من العسل» برگرفته از کلام شهید نوجوان در پاسخ به امام حسین‌(ع) و بیان نظر ایشان درباره شهادت در راه خدا است و این همایش هرساله با حضور پرشور نوجوانان پسر در هفتمین روز از ماه محرم به منظور اعتلای هرچه بیشتر فرهنگ عاشورا و آشنایی نسل نوجوان و جوان جامعه با فلسفه و پیام قیام عاشورا و امام حسین(ع) برگزار می شود.

ویژه برنامه تجمع هیئات سینه زنی و زنجیر زنی مسجدسلیمان در شب تاسوعا

این مراسم چندین سال است که با تجمع دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی هیئات مذهبی درشب تاسوعا مقابل مصلی شهرستان برگزار می شود.

در این آئین امام جمعه ، فرماندهی بسیج ناحیه مقاومت بسیج و سایر مسئولین و اقشار مختلف مردم از همه نقاط شهرستان در این نقطه گردهم می آیند و دسته های مختلف عزاداری سینه زنی و زنجیر زنی مساجد و هیئات با حضور مردم عزادار درب مصلی به عزاداری برای سرور وسالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران وی می پردازند و تجمع این هیئات و اقشار مختلف مردم شور وشکوه خاصی را در این شب به وجود می آورد.

در این برنامه هیئت رزمندگان اسلام ناحیه مقاومت بسیج مسجدسلیمان که در دهه محرم به مدت ده شب در مکان سپاه برای عموم مردم به اجرای برنامه روضه خوانی و مداحی پرداخت و برنامه های مختلفی را نیز ویژه این ایام در سطح شهرستان اجرا کرد نیز با حضور فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج و پاسداران و پیشکسوتان و ایثارگران به صورت دسته سینه زنی در این برنامه حضور پیدا کرد.

گفتنی است با توجه به اینکه در این برنامه ایستگاه های صلواتی توزیع نذورات برپا شده بود زباله های زیادی از ظروف یک بار مصرف جمع شده بود و چهره زشتی را به شهر بخشیده بود که به تاسی از سیره ناب دین اسلام در راستای حفظ محیط زیست و توجه به پاکیزگی محیط زندگی فردی واجتماعی و همچنین کمک به پاکبانان و کارگران شهرداری به همت هیئت رزمندگان اسلام جناب سرهنگ‌رحیمی حسینی فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج و جمعی از پاسداران، بسیجیان و هیئتی ها در پایان برنامه منطقه مورد نظر پاکسازی شد و زباله ها جمع آوری شدند.
در روز عاشورا نیز طبق رسم هرساله دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی هیئات با حضور پرشکوه مردم در گلزارشهدا ی نقاط مختلف شهرستان حاضر شدند ودر کنار خانواده شهدا بربالین هرشهید به سینه زنی و زنجیر زنی پرداختند.

در شام غریبان نیز مردم عزادار مسجدسلیمان همچون سایر مردم عاشورایی ایران و سایر نقاط مختلف جهان به یاد امام حسین (ع) و شهدای کربلا در هر نقطه که حضور داشتند شمع روشن کردند و هیئت رزمندگان اسلام نیز با صدور اطلاعیه ای از مردم در خواست کردند با حضور در برنامه شام غریبان که در تپه نورالشهدای گمنام منطقه نفتک تدارک دیدند حضور پیدا کنند و به شهیدان ودرگذشتگان شمعی روشن کنند و به عزاداری بپردازند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها