افزایش اعتماد عمومی به نمایندگان با شفافیت آرا

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: شفافیت آرای نمایندگان موجب افزایش اعتماد عمومی به وکلای‌شان می‌شود و لازم هم هست که مردم بدانند آیا نماینده آنها بر اساس همان مواضعی که در ایام انتخابات مطرح کرده رای می‌دهد یا خیر.
کد خبر: ۹۱۷۴۳۸۳
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع شفافیت آرای نمایندگان در مجلس گفت: من جزو حامیان و موافقان شفافیت آرای نمایندگان هستم و این موضوع جزو انتظارات از نمایندگان است.

وی افزود: این شفافیت آرا زمینه‌ای است برای اینکه بسیاری از محافظه‌کاری‌ها کنار گذاشته شود و از سوی دیگر اعتماد مردم نسبت به نمایندگان را افزایش می‌دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: مردم در انتخابات انتخاب خود را بر اساس برنامه‌ها، اعتقادات، مواضع و نظرات کاندیدا در ایام انتخابات انجام می‌دهند و کسانی که به مجلس راه پیدا کردند در دوران کاندیداتوری خود برنامه‌های خود را اعلام کردند و مردم هم بر همین مبنا و موضع‌گیری‌ها رای دادند، لذا لازم است در رای‌گیری‌ها و اعلام آرا نمایندگان نیز مواضع خود را نشان دهند تا مردم به صورت شفاف در جریان کار قرار گیرند.

سعیدی خاطرنشان کرد: مردم باید در جریان باشند فردی که به عنوان نماینده آنها به مجلس راه پیدا کرده چه نظراتی را دارد و آیا همان نظراتی که در ایام انتخابات مطرح کرده را در مجلس دنبال و پیاده می‌کند یا خیر.

ارسال نظرات