فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: دفاع مقدس مهم‌ترین نماد فرهنگی کشورمان به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۱۷۴۵۸۰
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حبیب شهسواری صبح امروز در آئین تجلیل از خادمان شهدا و دست اندرکاران راهیان نور که در سالن آمفی تئاتر شهید باکری ستاد فرماندهی سپاه شهدای استان برگزار شد، اظهار کرد: دلیل اینکه دفاع مقدس و خاطرات آن ماندگار شده، ریشه عاشورایی آن است.

وی بر لزوم آشنا کردن نسل جوان با گنجینه دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: نباید اجازه دهیم که سرمایه معنوی کشورمان از بین برود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ملت ها در اقصی نقاط جهان با تاریخ و فرهنگ شناخته می شوند، گفت: در شناختن ملت ها پول، سرمایه و صنعت حرف نخست را نمی زند، بلکه با مسائلی نظیر روحیات و اخلاق شناخته می شوند.

شهسواری گفت: یکی از نمادهای فرهنگی کشورمان که به معنای واقعی کلمه حائز اهمیت است، همین فرهنگ دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به فرهنگ دفاع مقدس طمع کرده است، اضافه کرد:  بنابراین مقوله پیام رسانی و ترویج آموزه های دفاع مقدس یک کار راهبردی است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه همچنین دشمنان با ترویج قمه زنی، مداح پروری و عالم پروری به دنبال اضمحلال تفکر عاشورا است، اظهار کرد: بنابراین باید بسیار هوشیار بود و در مقابل تحریف ها و بدعت ها نباید سکوت اختیار کرد.

وی خدمت به زائران راهیان نور را یک نوع حرکت در مسیر تربیت نسل ها دانست و خاطرنشان کرد: بنابراین فعالیت در این زمینه را نباید سبک و کم اهمیت شمرد.

شهسواری بیان کرد: خادمان شهدا و دست اندرکاران راهیان نور باید بدانند که  ذهنیت و افکار زائران را در مدت معلوم در اختیار دارند پس باید برای انتقال ارزش ها و معارف اهتمام کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات