نماینده ولی فقیه در استان گفت: 2 هزار و 900 طلبه در استان مشغول تحصیل هستند.
کد خبر: ۹۱۷۴۵۹۹
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در آیین بازگشایی حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی که ظهر امروز در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: تبلیغ دین و هدایت مردم بزرگ‌ترین وظیفه روحانیت است، که این امر در سایه ارتباط وسیع با خداوند میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه وظیفه تبلیغ دین و هدایت مردم بعد از اولیای الهی بر عهده روحانیت قرار گرفته است، پس باید با جدیت در این سمت و سو گام بردارند، تصریح کرد: علما و روحانیان وارث انبیای الهی بر روی زمین هستند، بنابراین مسوولیت خطیری را بر عهده گرفته‌اند.

این مسئول ادامه داد: علم‌اندوزی و مطالعه مستمر به‌ویژه در علوم دینی از جمله مواردی است، که همواره در احادیث و بیانات امامان (ع) و بزرگان دین آمده است، که مورد توجه پروردگار می‌باشد؛ پس باید همواره در این راستا اهتمام کرده و مناسب با مقتضیات روز علوم جدید را فرا گرفت، تا اینکه بتوان مطالب موردنیاز را به مخاطب منتقل کرد.

وی پاداش مطالعه و کسب علم را بیشتر از سال‌ها عبادت ذکر کرد و گفت: در این برهه از زمان باید همگی خود را مسلح به سلاح علم و دانش بکنیم و برای معرفت‌افزایی در جامعه نیز اهتمام بورزیم.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: در حال حاضر ۲۴ مدرسه حوزه علمیه برادران و خواهران در آذربایجان‌غربی فعال است و بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ طلبه در آنها مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام

ارسال نظرات