معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی :

اقتصاد مقاومتی راهکار عدم وابستگی اقتصاد کشور به نفت است

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی که سیاست‌های آن توسط رهبر فرزانه انقلاب ابلاغ شده فرمول و راهکار عدم وابستگی اقتصاد به نفت است.
کد خبر: ۹۱۷۴۶۱۷
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار حسین نجات در دومین دوره آموزشی تشکیلاتی طرح شهید شهریاری بروجرد با بیان اینکه بر خلاف گفتمان در حال افول سازشی آمریکا، گفتمان مقاومتی در حال توسعه است. عنوان کرد: افول گفتمان سازشی که آمریکا به دنبال تحمیل آن بود و  در مقابل گفتمان مقاومت به عنوان گفتمان پیشرفت در حال توسعه است.

وی با بیان اینکه استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، پیشرفت، عدالت، معنویت و عزت از جمله مهمترین شعارها، اهداف و آرمان‌های جمهوری اسلامی  بوده است. بیان کرد: با مقایسه کشور در دوران ستم‌شاهی و پس از پیروزی انقلاب می‌بینیم ایران هم اکنون یکی از مستقل‌ترین کشورهای دنیا است و از این رو آن‌هایی که می‌گویند گزینه نظامی همچنان معتبر است، سخنشان بی‌معنا و نسنجیده است

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به مصادیق شعار "آزادی" تصریح کرد: در حالی احزاب، گروه‌ها و رسانه‌های متعددی آزادانه در کشور فعالیت می‌کنند که در زمان طاغوت بستری برای آزادی بیان وجود نداشت.

سردار نجات با تاکید بر اینکه این سطح از آزادی را حتی در کشورهای اروپایی نمی‌توان یافت، افزود: آنچه در کشور ما محدودیت دارد، آزادی ولنگاری و اهانت است.

وی با اشاره به مصادیق تحقق شعار جمهوری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی از دو وجه جمهوریت یعنی انتخاب همه مقام‌ها و مسؤولان توسط مردم و اسلامی بودن یعنی همه کسانی که انتخاب می‌شوند مسلمان باشند، تشکیل شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر تقویت شعار پیشرفت در بطن انقلاب اظهار کرد: پیشرفت در جمهوری اسلامی در بسیاری از سرفصل‌ها بیش از توقع همه انقلاب‌ها عینیت یافته‌ است.

سردار نجات با اشاره به قرار گرفتن ایران در رتبه نخست جهانی از لحاظ درصد رشد باسوادی بیان کرد‌: این میزان از ۳۷ درصد در سال ۵۷ به ۸۵ درصد در سال ۹۳ افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در سرفصل سلامت و امید به زندگی نیز با کاهش آمارهایی مانند مرگ و میر، سن امید به زندگی به ۷۶ سال افزایش یافته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: قرار گرفتن در بین ۹ کشور برتر دنیا در حوزه فناوری هسته‌ای، کسب رتبه نخست رشد علمی و قرار گرفتن در جایگاه دهم فناوری نانو در دنیا تنها گوشه‌هایی از پیشرفت‌های به دست آمده است.

سردار نجات با تاکید بر اینکه می‌توان با شناسایی نقاط ضعف نسبت به اصلاح آن‌ها اقدام کرد، ادامه داد: مبارزه با مفسدان در حال انجام است اما مبارزه با فساد تنها به این محدود نمی‌شود، بلکه وظیفه دستگاه‌های اجرایی و قانونی اصلاح سیستم است.

وی از وابستگی اقتصاد به نفت به عنوان یکی از مشکلات موجود در کشور یاد و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی که سیاست‌های آن توسط رهبر فرزانه انقلاب ابلاغ شده فرمول و راهکار عدم وابستگی اقتصاد به نفت است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران عنوان کرد: از این رو به جای اصرار و تمرکز برخی‌ها مبنی بر برقراری رابطه با آمریکا، باید از این فرصت در جهت ساختن اقتصاد بدون نفت استفاده کنیم.

سردار نجات گفت: کشوری که توان غنی‌سازی و طراحی موشک‌های دوربرد نقطه‌زن را دارد، می‌تواند با تکیه بر شعار "ما می‌توانیم" دیگر مشکلات را نیز حل کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات