فرمانده سپاه لردگان در گفتگو با «بسیج»:

هدف از تحمیل جنگ8ساله براندازی نظام جمهوری اسلامی بود

فرمانده سپاه ناحیه لردگان گفت: هدف دشمنان از تحمیل جنگ 8 ساله، براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بود.
کد خبر: ۹۱۷۴۷۶۱
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ پاسدار کرم نظری در گفت و گو با خبرنگار ما، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای مدافع وطن و حرم آل الله، گفت: در 31 شهریور سال 1359 رژیم بعث عراق با تصمیم و طرح قبلی و باهدف براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی، جنگ تمام عیار را با پشتیبانی قدرت های استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.

وی افزود: در این روز،  صدام حسین با ظاهر شدن در برابر دوربین ها و پاره کردن قرار داد 1975 الجزایر ، آغاز تجاوز رژیم بعثی را اعلام نمود.

فرمانده ناحیه مقاومت لردگان بااشاره به وضعیت وقت کشور و توانمندی های نظامی دشمنان انقلاب اسلامی،  افزود: جنگ در شرایطی به ایران تحمیل شد، که از جانب استکبار جهانی بویژه آمریکا تحت فشار شدیدی قرار داشت و در داخل کشور نیز جناح های وابسته به غرب و شرق، با ایجاد هیاهوهای تبلیغاتی و در گیری های نظامی در صدد تضعیف نظام بودند و نیروهای نظامی کشور هنوز مراحل بازسازی و ساماندهی را به طور کامل پشت سر ننهاده بودند.

نظری ادامه داد: ارتش عراق بر اساس محاسبات خود از وضعیت داخلی و خارجی ایران، فتح یک هفته ای تهران را در سر می پروراند و حتی روزهای اول جنگ بدون مانع می تاخت و شرایط وقت کشور به گونه ای نبود که بتوانند در برابرحمله همه جانبه آنها بایستند.

وی تصریح کرد: با چنین وضعیتی که در آن زمان وجود داشت، امام خمینی(ره) به خروش آمد و ندای ملکوتیش دل های شیفتگان انقلاب و نظام را متوجه دفاع از کیان جمهوری اسلامی نمود؛ بطوریکه نیروهای مردمی بدون امکانات و تجهیزات و حتی آموزش های نظامی به مقاومت پرداختند.

سرهنگ پاسدار کرم نظری ادامه داد: علی رغم کارشکنی های بنی صدر، دفاع مقدس شکل گرفت و نیروهای جوان و شهادت طلب به جبهه ها شتافتند و در طول هشت سال حماسه ای شکل گرفت که در تاریخ ایران اسلامی بی سابقه بود و دستاورد های زیادی را به ارمغان آورد.

وی به تأسی از فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، گفت: هشت سال جنگ تحمیلی، گنجینه ای ارزشمند از افتخارات فرزندان این سرزمین است که باید زوایای گوناگون آن و گنج های پنهان آن برای نسل های آینده بازگو شود.

 

ارسال نظرات