اجرای بیش از 500 برنامه در هفته دفاع مقدس در استان کردستان

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان از برگزاری بیش از 500 برنامه در هفته ی دفاع مقدس در سطح استان کردستان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۵۲۴۰
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار ذبیح الله مالکی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان که در سنندج و تشریح برنامه های هفته ی دفاع مقدس اظهار داشت:   شعار امسال برگزاری برنامه های هفته ی دفاع مقدس " ما پیروز هستیم " می باشد  که جلسات متعددی در این راستا به ریاست استاندار کردستان و دبیری  حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزارشده است .

وی گفت: حضور در گلزار شهدا و غبارروبی مزار شهدا، برگزاری رژهی نیروهای مسلح به میزبانی سپاه بیت المقدس کردستان، حضور فرماندهان دوران دفاع مقدس در خطبه های نماز جمعه، یادمان شهدا با محوریت جهاد و سپاه در روستای نشور کردستان، نکوداشت و تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و ... از شاخص ترین برنامه های این هفته خواهد بود.

سردار مالکی  با اشاره به اینکه دفاع مقدس اقتدار و ارداه فولادی ما  را به دنیا نشان داد، افزود: شهدا و رزمندگان دفاع مقدس گنجینه ارزشمند دفاع مقدس را برای ما به جا گذاشته‌اند که امروز ما به آن می‌بالیم.

وی از بازدید 100 هزار نفری زائرین راهیان نور از یادمان های شهدای دفاع مقدس استان کردستان خبر داد و یادآور شد: امسال زائران راهیان نور از اقصی نقاط کشور در هفت یادمان استان حضور یافتند و با آغاز بازدید دانش‌آموزان از یادمان های‌ شهدا در مهر و آبان ماه این تعداد افزایش بیشتر می‌یابد.

وی معارض ملکی  را دلیل به تاخیر افتادن احداث باغ موزه ی دفاع مقدس  عنوان کرد و افزود:   یکی از راه‌های تکریم و زنده نگه داشتن یاد شهدا و رزمندگان، احداث باغ موزه دفاع مقدس است چرا که این باغ موزه‌ها سبب حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و دستاورد‌های انقلاب در جامعه می شود و امیدواریم با تخصیص اعتبار در این باغ موزه دستاورد‌های انقلاب نظیر پوستر، عکس، کتاب، تندیس شهدا، آثار شهدا، کارگاه‌های آموزشی اشتغالزایی و ادوات جنگی دفاع مقدس نمایش داده شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 34 شهید گمنام در 15 نقطه استان قرار دارند، عنوان کرد: شهدای گمنام استان در شهرهای قروه، سریش‌آباد، دلبران، سنندج، دزج، کامیاران و مریوان آرمیده‌اند.
 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با اشاره به اینکه در استان کردستان یک مرکز فرهنگی که در شان مردم استان باشد متاسفانه نداریم و با مساعدت استاندار و پیگیری فرماندهان سپاه و نماینده ولی فقیه استان درصددیم که مقدمه تامین زمین احداث باغ موزه دفاع مقدس در استان کردستان را فراهم کنیم.

ارسال نظرات