در هفته دفاع مقدس

از کتب 229 شهید والامقام شهرستان زرند رونمایی می شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان :علی بهاء الدینی دبیر موسسه فرهنگی و هنری بصیرت شهدایی شهرستان زرند بگفت :همزمان با هفته دفاع مقدس از کتب 229 شهید والامقام شهرستان زرند رونمایی می شود
کد خبر: ۹۱۷۵۶۴۲
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان :علی بهاء الدینی دبیر موسسه فرهنگی و هنری بصیرت شهدایی شهرستان زرند با مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری بسیج افزود :همزمان با هفته دفاع مقدس از کتب 229 شهید والامقام شهرستان زرند رونمایی می شود.

وی افزود : 4جلد کتاب که حاوی سرگذشت پژوهشی 229شهید شهرستان زرند که شامل زندگینامه شهدا و خاطرات رزمندگان به نام ره یافتگان کوی یار ومشتمل بر 2000صفحه است که به همت موسسه فرهنگی و هنری بصیرت شهدایی و همکاری مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت شهرستانهای زرند و کوهبنان، ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان زرند ،بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان زرند و توسط انتشارات عصربصیرت به چاپ رسیده است در هفته دفاع مقدس رونمایی می شود .

دبیر موسسه فرهنگی و هنری بصیرت شهدایی شهرستان زرند افزود : در دوران هشت‌سال دفاع مقدس ایثار و از خود گذشتگی جوانان این مرز و بوم موجب شد استقلال کشور را حفظ کنیم و حتی یک وجب از خاک کشور به دشمن واگذار نشد وما امروز وظیفه داریم زمینه مناسب را برای تبیین سیره و تفکر شهدا برای نسل جوان و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت فراهم کنیم و لذا کتاب یکی از بهترین ابزارهای انتقال فرهنگ است و تبلیغ و انتقال فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ از خودگذشتگی و شهادت به جوانان و نسل امروزی که جنگ و ایثارگری را ندیده‌اند، وظیفه همه ماست.

بهاء الدینی تاثیر برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس را غیرقابل کتمان دانست و افزود: اجرای هنرمندانه برنامه‌ها و نمایش نقش ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس می‌تواند نسل جدید را برای شناخت بیشتر از تاریخ جنگ به فکر و اندیشه بیاندازد. و یکی از وظایف اصلی و خطیر ما در عرصه کنونی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و صبر و استقامت در جامعه است و باید با برنامه‌های اساسی و راهبردی ادامه دهنده راه شهدا باشیم .

دبیر موسسه فرهنگی و هنری بصیرت شهدایی شهرستان زرند با بیان اینکه یکی از دستاوردهای بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی ایران امنیت،صلابت و استقلال در کشور است،افزود: این سرمایه‌های عظیم با از جان‌گذشتگی و ایثار شهدا به دست آمده و باید از این دستاوردهای بسیار مهم با جان‌ و دل نگهداری شود.

وی در پایان سخنان خود پشتوانه هشت سال ایستادگی رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل را منطق قرآن و اسلام عنوان کرد و گفت: امروز نیز ملت ایران با این منطق در مقابل جهان استکبار ایستاده و اجازه تحقق هیچ یک از توطئه‌های دشمنان را نمی‌دهد.
 
ارسال نظرات