مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان:

به زودی فیلم برداری فیلم لیپار آغاز می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: به زودی فیلمبرداری «لیپار» به عنوان نخستین فیلم سیستان و بلوچستان توسط یک کارگردان بومی، آغاز می شود.
کد خبر: ۹۱۷۵۶۸۳
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲

حسین مسگرانی، مدير كل فرهنگ وارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در زاهدان، اظهار داشت: مرداد ماه امسال،  نشست‌های مشترکی که با حضور استاندارو جمعی از مدیران ارشد استانی در بنیاد سینمایی فارابی برای تولید فیلم‌های سینمایی با رویکرد صحیح به این منطقه برگزار شد، و در این نشست طرح اولیه فیلمنامه «لیپار» به این بنیاد ارائه شد.

وی ادامه داد: با بررسی های تيم طراحی فيلمنامه بنياد سينمايی فارابی، فيلمنامه مورد تائيد گرفت و این نهاد، مشاركت خود را در ساخت این فیلم اعلام كرد.

وی اضافه کرد: در مراحل نگارش فیلمنامه و چه در مراحل ساخت، نگاه متفاوتی از استان سیستان و بلوچستان و مردمانش ارائه شده است.

مسگرانی  با اشاره به اين كه تاکنون فیلمی که به چهره اصلی زیست‌بوم سیستان و بلوچستان و مهمان‌‌نوازی، تاریخ، جغرافیا و شاخصه‌های اجتماعی این استان، ساخته نشده به موانع اين موضوع اشاره وگفت: بخشی از این ماجرا به فقدان شناخت از این خطه پهناور برمی‌گردد و بخشی به نبود تحقیق، این مساله باعث شده تا چهره اصلی این استان دیده نشود.

مديركل فرهنگ وارشاد اسلامي سيستان وبلوچستان تصريح كرد: در فيلم ليپار از توان و حضور بازیگران مطرح سینمای ایران و یکی از عوامل و تکنسین‌های فنی استان برای انتقال تجربه به كارگرفته خواهد شد.

شایان ذکر است، فیلم سینمایی «لیپار» به تهیه کنندگی سپهر سیفی و کانون ایران نوین و مشارکت بنیاد سینمایی فارابی به محض جذب مابقی سرمایه تولید فیلم که در صورت حمايت از سوی مسئولان استان، مراحل فیلمبرداری خود را به سرعت آغاز خواهد کرد و تلاش دارد، تا فیلم را برای حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر آماده کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات