۱۵/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان پول داروی مردم کجاست؟ / نهاله نراقی، شرق، نمکی و هزار و یک سوال بی‌پاسخ!

در حالی که شانه‌ساز رئیس جدید سازمان غذا و دارو از سیاسی بودن ادعای سرطانزا بودن یک دارو سخن گفته، مجموعه تحت مدیریت وی در همان ایام دستوری مغایر با نظر وی صادر کرد!
کد خبر: ۹۱۷۵۷۶۵
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، بعد از ریکال داروی لوزارتان شرکت هندی Hetero، روزنامه حامی دولت شرق در گزارشی که با عنوان «پشت پرده یک داروی سرطانزا» منتشر کرده، به زعم خود ابعاد جدیدی از این ماجرا را بررسی کرد.
این روزنامه مدعی شد اتحادیه اروپا از بهمن ماه سال گذشته، پروانه ثبت لوزارتان و والزارتان این شرکت هندی را تا آینده‌ای نامعلوم به حالت تعلیق در‌آورد و واردات آن را به خاک اروپا ممنوع کرد، ایالات متحده هم این گروه دارو‌ها را از بازار جمع‌آوری کرد و حتی خود این شرکت در تمام دنیا داوطلبانه پیگیر جمع‌آوری لوزارتان ساخت خودش شد.
شرق مدعی شد در ایران، اما هم سازمان غذا و دارو و هم شرکت ایرانی (شرکت اکتوورکو) که لوزارتان این شرکت هندی را خریداری کرده بود، ساکت ماندند. یعنی با وجود آنکه موضوع سرطان‌زا‌بودن «لوزارتان» این شرکت هندی را به صورت رسمی EMA (آژانس دارویی اروپا) و FDA (اداره مواد غذایی و دارویی ایالات متحده آمریکا) از زمستان سال گذشته تأیید کرده و نسبت به مصرف آن هشدار دادند، اما با وجود گذشت شش ماه از ماجرا، سازمان غذا و دارو ایران در‌این‌باره سکوت کرد تا بیماران ایرانی همچنان مصرف‌کننده این داروی سرطان‌زا باشند و حالا بعد از ۶ ماه، دستور جمع آوری این دارو صادر شده است.

ارسال نظرات