استاندار زنجان:

مطالبه مردم در معرفی طرح‌های شاخص اقتصاد مقاومتی، مورد توجه قرار گیرد

استاندار زنجان با تاکید بر توجه به مطالبه مردم در معرفی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: مطالبه مردم بسیار مهم بوده و باید با در نظر گرفتن این موضوع، تصمیم‌ها و پروژه‌های شاخص و منتخب جهت بهره‌برداری، به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور معرفی شوند.
کد خبر: ۹۱۷۶۲۷۵
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ فتح‌الله حقیقی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، اظهار داشت: در پی ابلاغ دستور دولت جهت معرفی پروژه‌های شاخص که تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسند، باید سه پروژه مهم و شاخص استان بر اساس اولویت‌های اعلامی دولت، انتخاب و معرفی شوند.

وی خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ این دستور و بر اساس نقشه راه استان و پنج اولویت دستگاه‌ها در سال ۹۸ و همچنین ۲۱ برنامه‌ای که سازمان برنامه و بودجه کشور از بین تمام پروژه‌های استان، ابلاغ کرده، نقشه راهی برای ۲ سال آینده استان ترسیم شد.

حقیقی با بیان اینکه این نقشه راه، ۲ نکته مهم دارد، گفت: برخی اقدامات در قالب تصمیم و برخی دیگر در قالب پروژه است.

وی افزود: تصمیم‌هایی مانند تعیین تکلیف پسماند روی، پروژه سبزه‌میدان و استفاده از ظرفیت خیرین برای توسعه بیمارستان حضرت، ولی عصر (عج)، تصمیم‌های مهم، مفید و ارزشمندی بودند که گرفته شد.

حقیقی ادامه داد:، اما برخی دیگر از اقدامات در قالب پروژه اجرایی هستند که در انتخاب هر یک از تصمیم‌ها و پروژه‌ها باید مطالبه مردم و اولویت‌های ابلاغی دولت در نظر گرفته شود.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برگزاری جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان به صورت مشترک با شهرستان‌ها، گفت: این مهم برای پیگیری موضوعات شهرستانی و رفع مشکلات آن‌ها به زودی اجرایی می‌شود.

وی اظهار داشت: این موضوع از هفته آینده و ابتدا با حضور در شهرستان خرم‌دره در قالب دور دوم سفر‌های شهرستانی آغاز خواهد شد که ضمن حضور در برخی روستاها، جلسه مشترک اقتصاد مقاومتی نیز با حضور مدیران منتخب ستاد و دستگاه‌های مرتبط با مشکلات آن شهرستان تشکیل می‌شود.

لازم به یادآوری است، پس از دیدار اعضای کابینه با رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت هفته دولت سال جاری، ایشان فرمودند که ۲ سال آینده، صَرف تکمیل پروژه‌های اثرگذار و مهم باشد به‌گونه‌ای که تا پایان دوره دولت نیز به بهره‌برداری برسند.
هیات دولت نیز بر این اساس با ابلاغ بخشنامه‌ای از استان‌ها خواسته تا سه پروژه شاخص با ویژگی‌ها و اولویت‌های مورد اشاره این بخشنامه معرفی کنند.

گفتنی است؛ ۳۴ پروژه در مرحله اول، معرفی شده که ۲۱ مورد آن به استان برگشت داده شده و از بین آن‌ها باید سه پروژه شاخص، منتخب و معرفی شود.
ارسال نظرات